חדשות בארץ

הערב: הפגנת ימין בכיכר הבימה בתל אביב

במחנה הלאומי ממשיכים בהכנות לקראת הפגנת המחאה בתל אביב נגד הממשלה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קרא לציבור להשתתף בהפגנה: "אל תישארו בבית"

  • ג' טבת התשפ"ב
הפגנת הימין בחודש שעבר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הפגנת הימין בחודש שעבר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

נמשכת ההתארגנות במחנה הלאומי לקראת הפגנת המחאה נגד הממשלה, שתתקיים הערב (שלישי) בכיכר הבימה בתל אביב.

העצרת מאורגנת על ידי ארגוני ימין, וצפויים להשתתף בה רבנים בכירים מהציונות הדתית, אישי ציבור וחברי כנסת מהאופוזיציה.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קרא לציבור להצטרף להפגנה. "רבים מכם נמצאים בבית, זועקים במועקה, דואגים מול הממשלה הרופסת והמסוכנת הזאת שמכרה את הכל לתנועה האסלאמית. אז אל תישארו בבית", אמר בסרטון שפרסם ברשת.

"לכו לכיכר הבימה, תאמרו את דברכם. זו זכותכם החוקית. אני יודע שתשמרו על החוק ותאמרו את דברכם בצורה תקיפה, גאה ואחראית".

"יש כמה פרשני שמאל שרוצים שתישארו בבית", הוסיף נתניהו. "אל תתנו להם את התענוג הזה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא לציבור הדתי להגיע לכיכר הבימה ולשלב ידיים עם הציבור המסורתי והציבור החרדי: "אני פוגש לאחרונה המונים המונים של מצביעי ימין מסורתיים, יהודים בכל עמקי נשמתם, שיהדותה של המדינה מדירה שינה מעיניהם. אנשים שרואים בשותפות עם הערבים תומכי הטרור ועם הגורמים הפרוגרסיביים ביותר סכנה להיותה של המדינה מדינה יהודית. והם לא מוכנים לשתוק ולתת לזה לקרות. הם מרימים את הדגל ויוצאים למאבק".

"בשעה הזו אנו נקראים לכריתת ברית אמיצה וכנה עם הציבור המסורתי ועם חלקים מהציבור החרדי שחשים אף הם אחריות גדולה למדינת ישראל כולה. ד"ר אבישי בן חיים הגדיר את הציבור המסורתי 'ישראל השנייה'. אני מבקש לכרות ברית של 'ישראל המאמינה'. ברית שתהיה המחנה של מיליוני יהודים מאמינים, שלא מתביישים להודות באהבה שלהם לקדוש ברוך הוא, לתורה, לארץ ישראל ולעם ישראל. ברית שתדע לכבד את השונות שבין הציבורים השונים שמרכיבים אותה, להכיל את הסגנונות השונים, אך תתכנס ותתאחד סביב המכנה המשותף הרחב והקריטי לעתידה של המדינה".

"ישראל המאמינה היא ישראל היפה", הצהיר סמוטריץ'. "זהו הציבור שמביא לידי ביטוי בצורה הטבעית והכנה ביותר את הערכים והאמונה להם שותפים רוב מוחלט של החברה הישראלית. ישראל המאמינה היא העתיד של מדינת ישראל".

"השבוע נוכל לעשות עוד צעד מעשי בכיוון הזה, ולהשתתף יחד בהפגנה ביום שלישי בתל אביב. אני רואה בעיניי רוחי אלפים ורבבות עם כיפות סרוגות, כיפות שחורות וכיפות שמיים, מרימים על נס את מדינה היהודית ומוחים על הפגיעה בה על ידי מי ששואפים להפוך אותה למדינת כל אזרחיה ולאומיה, והפכו משוליים סהרוריים בקצה השמאלי של המפה הפוליטית לשותפים בכירים לממשלה ולעיצוב דמותה של מדינת ישראל. אלפים ורבבות שיאירו ביחד אור גדול. אני אהיה שם בעזרת השם, ואני מצפה לראות שם גם אתכם. בהמוניכם".

תגיות:הפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה