חדשות בארץ

נתניהו: העלייה במספר הפיגועים – בגלל חולשת הממשלה

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, מתח ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביקורת נוקבת על מדיניות הממשלה מול הטרור, הפשיעה במגזר הערבי והגרעין האיראני: "מעצמות העולם יודעות שבישראל מכהנת היום ממשלה חלשה, מבולבלת וחסרת אונים"

נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף היום (שני) בחריפות את הממשלה, על רקע הפיגועים האחרונים, אירועי האלימות בחברה הערבית והמשא ומתן בין איראן והמעצמות על חזרה להסכם הגרעין.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר נתניהו: "בגלל חולשת הממשלה אנחנו עדים לשתי תופעות שמתעצמות בתקופה האחרונה – עלייה במספר פיגועי הטרור ועלייה במספר הפעולות העברייניות של ארגוני הפשיעה במגזר הערבי. כשארגוני הטרור וארגוני הפשיעה רואים את הרפיסות של הממשלה החלשה הזאת, הם מרימים ראש".

"לא רק הם רואים את החולשה. גם איראן רואה את החולשה, גם הקהילה הבינלאומית שרוצה לחזור להסכם הגרעין המסוכן עם איראן רואה את החולשה", הוסיף נתניהו. "לכן הם פשוט מצפצפים על הממשלה הזאת. הם רואים שאין פה שום קו, שום מדיניות, שום נחישות".

"רק לפני כמה חודשים ממשלת בנט ולפיד הסבירה שאת הביקורת נגד הסכם הגרעין עם איראן הם יגידו רק בחדרי חדרים. היום הם לכאורה נשמעים אחרת. אני אומר לכאורה כי זה מעט מדי, מבולבל מדי וחלש מדי. אף אחד לא שומע אותם, כי אף אחד בעולם לא סופר אותם. מעצמות העולם יודעות שבישראל מכהנת היום ממשלה חלשה, מבולבלת וחסרת אונים".

"להבדיל, במשך השנים, הממשלות בראשותנו הובילו קו ברור ותקיף. הובלנו גם את המאבק המדיני וגם את המאבק המבצעי, שמנעו מאיראן להשיג נשק גרעיני. אלמלא המאמץ שלנו, לאיראן כבר מזמן היה ארסנל של פצצות אטום. הובלנו פעולות מבצעיות של המוסד ושל אחרים, וניהלנו מאבק חסר תקדים על דעת הקהל האמריקנית ודעת הקהל העולמית – בקונגרס, בסנאט, באו"ם, בבירות העולם. המאבק הזה לא קיים היום. מי יעשה את זה? בנט? לפיד? גנץ? אולי עבאס?".

"היום אני מבקש לומר דברים ברורים", הצהיר נתניהו. "רק הסכם אחד עם איראן יכול לבוא בחשבון. ההסכם היחיד שאפשר לקבלו הוא הסכם שמפרק את היכולות הגרעיניות של איראן. בהיעדר הסכם כזה, ישראל חייבת להיות ערוכה לפעול באופן עצמאי נגד תוכנית הגרעין האיראנית. באופן עצמאי פירושו גם בלי הודעות מקדימות – ועם הפתעות. את מדיניות 'אין הפתעות' צריך להשליך לפח. אם ארצות הברית לא מוכנה להציב נגד איראן איום צבאי ממשי, ישראל חייבת לעשות זאת. אבל הממשלה הזאת עסוקה רק בספינים, בכל מיני תירוצים כדי לתרץ למה היא לא עושה כלום".

נתניהו המשיך ותקף: "הממשלה של נפתלי ולפיד היא לא רק ממשלת החולשה הגדולה, היא גם ממשלה של צביעות ענקית. הם עושים את ההיפך הגמור מכל מה שהבטיחו: יצאו נגד החוק הנורווגי והכניסו מספר שיא של נורווגים לכנסת. תקפו את תפקיד ראש הממשלה החליפי ומינו את לפיד לתפקיד. הבטיחו חוק נגד כספים קואליציוניים ושברו שיא בכספים קואליציוניים. דיברו נגד נסיעות לחו"ל, והפכו לממשלה המעופפת ביותר בתולדות ישראל. דיברו על דוגמה אישית – ועושים בדיוק להיפך. דיברו נגד איכוני שב"כ, אישרו איכוני שב"כ ואז ביטלו – והכל תוך פחות משבוע. דיברו נגד מינויים פוליטיים – ומינו בני משפחה ומקורבים בקק"ל, ביד ושם, בחברות הממשלתיות, איפה לא. ממשלת הצביעות".

"הכי מדהים שהכל נעשה בשיתוף פעולה ובגיבוי מלא של היועצים המשפטיים, ושל ערוצי התעמולה בתקשורת ששותקים או שמסבירים ומצדיקים. אבל אזרחי ישראל חכמים, הם רואים את החולשה של הממשלה המסוכנת הזאת ואת הצביעות שלה. לכן כולנו רואים את הסקרים. באופן עקבי נפתלי בקושי עובר את אחוז החסימה, וגדעון אפילו לא מגרד אותו מלמטה. לכן אני בטוח שנחזור להוביל את המדינה בדרך שלנו – דרך של עוצמה ולא של חולשה, בהירות ולא של צביעות, דרך של אמת ולא של שקר", סיכם ראש האופוזיציה.

תגיות:נפתלי בנטטרורהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה