חדשות בארץ

נס חנוכה בספארי: התפוח נתקע בצווארו של היען – וחולץ בשלום

חייו של יען בספארי ברמת גן ניצלו, לאחר שהצוות במקום חילץ בפעולה מהירה תפוח שנתקע בצווארו. ברוח ימי חנוכה, הוחלט להעניק ליען שם הולם לציון הצלתו

  • ב' טבת התשפ"ב
(קרדיט צילום: חן חימוביץ, דוברות הספארי)(קרדיט צילום: חן חימוביץ, דוברות הספארי)
אא

אחד היענים בספארי ברמת גן ניצל מחנק שנגרם לו כתוצאה מתפוח שאכל. בספארי החליטו לציין את האירוע, וברוח חג החנוכה לקרוא ליען ניסים.

במהלך חופשת החנוכה הגיעו מבקרים רבים לספארי. אתמול (ראשון) לקראת הצהריים הבחין גל חממה, מטפל מהסוואנה האפריקנית, כי אחד היענים הזכרים מתנהג מוזר. כשהתקרב אליו, שם חממה לב לחפץ זר שממלא את צווארו הארוך של היען.

היה ברור שמדובר בעניין שמצריך טיפול, על מנת למנוע חנק וסכנת חיים. מיד כשדיווח על כך ליתר המטפלים, הגיע במהירות למקום ד"ר אלעד סמיט, וטרינר בספארי, וירה חץ טשטוש ביען המפוחד.

המטפלים, יחד עם הווטרינר, ניגשו בזהירות להחזיק את היען, וד"ר סמיט שלף מגרונו את החפץ.

למרבה ההפתעה התגלה כי מדובר בתפוח שלם, שאומנם היה בוושט אולם עמד לחסום את קנה הנשימה של היען בשל הלחץ על הקנה. תשומת הלב והפעולה המהירה הצילו את חייו של היען. בספארי אמרו כי "הוחלט בו ברגע, ובסימן חנוכה, לקרוא לו מרגע זה ניסים, על שום הניסים שהיו לו. אנו מאחלים לו עוד שנים ארוכות, לפחות כמו הצוואר שלו".

עוד הוסיפו בספארי, כי "חשוב לומר שאומנם בשנים האחרונות מתעטים המקרים של האכלת בעלי חיים אצלנו בספארי, מתוך הבנה שזה עלול לפגוע בבעלי החיים. אך חשוב להבין שגם פירות או ירקות, שנראים לעתים כמו דבר טבעי שבעלי החיים אוכלים, עלולים לסכן את חייהם".

"בספארי נמצאת תזונאית מוסמכת לתזונת בעלי חיים, והתפריט נבחן בקפידה ונשמר היטב על ידי המטפלים המסורים. כל מה שאנו מבקשים ממבקרינו: סמכו עלינו, ואל תאכילו את בעלי החיים. במקרה הזה זה נגמר בנס, אבל ידענו מקרים מצערים בעבר ואנחנו רוצים לשמור על בעלי החיים היקרים שלנו".

תגיות:ספארייען

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה