מעניין

במטבח שלכם מסתתרים חיידקים מסוכנים – גם אם נראה לכם שניקיתם

גם אם אתם מקפידים לנקות היטב את המטבח, כנראה שיש כמה אזורים שלא טרחתם לנקות ודווקא בהם מסתתרים חיידקים מזיקים

אא

חולי ניקיון? גם אתם יכולים לעשות טעויות שיזיקו לבריאותכם. מומחה הניקיון דיאן דימיטרוב טוען שישנם שישה אזורים וכלים במטבח שרובנו שוכחים לנקות ודווקא הם עלולים להכיל חיידקים שמסוכנים מאוד לבריאותנו. להלן הרשימה המלאה:

מדף התבלינים והרטבים

מדף התבלינים והרטבים יכול להראות מושך לעין, אך בפועל הוא צובר עליו אבק, תבלינים ורטבים שנשפכו. דימיטרוב אמר לעיתון הדיילי סטאר: "תנו לאזור האחסון של התבלינים שלכם ניקיון יסודי עם מטלית לחה כל כמה שבועות, כדי להבטיח שהלכלוך והחיידקים לא ירבצו לכם שם". כמו כן, כדאי לוודא שהמדף יבש לחלוטין לפני החזרת התבלינים למקומם.

 

מגש הפירורים בטוסטר

אם ישנם פירורים גלויים לעין בתוך המצנם שלכם, דימיטרוב אומר כי זה הזמן לזרוק אותם. "הקפידו לנתק תחילה את הטוסטר מהחשמל (בידיים יבשות!) ואז הסירו את מגש הפירורים ורוקנו אותו מעל כיור או פח. השתמשו במברשת שיניים יבשה כדי לנקות את פנים הטוסטר ומסביבו, והסירו את כל הפירורים הגדולים. את מגש הפירורים שטפו היטב עם נוזל כלים כדי להיפטר מכתמים דביקים. כאשר המגש יבש לחלוטין, הכניסו אותו חזרה פנימה ונערו היטב את הטוסטר מעל פח או כיור כדי להבטיח שלא נותר שם כל פירור מיותר".

כלי עץ

את כפות העץ שלנו אנו נוהגים לשטוף או להכניס למדיח, אבל דימיטרוב אומר שזה לא פתרון יסודי משום שבכלי עץ עלולים להתפתח חיידקים, בעיקר בחריצים הקטנים לאחר שהם באים במגע ישיר עם בשר נא: "כדי להימנע מהפצת חיידקים, יש להשרות באופן קבוע את הכפות בתמיסת מי חמצן לפני השטיפה היסודית. כדאי ליצור תערובת מדוללת על ידי הוספת כפית אחת של מי חמצן לשני ליטר מים - ולהשרות בה את הכפות למספר דקות לפני שטיפתן כרגיל".

 

כפפות לתנור

גם אם הכפפות נראות נקיות מבחוץ, הן עלולות להכיל חיידקים מבפנים, בעיקר אם נותרו בהן שאריות זעירות של מזון. מומלץ לכבס את הכפפות מדי שבוע (תלוי בתדירות השימוש) או לשטוף ביד (תלוי בהוראות הניקיון שלהן). אתם יכולים גם להשרות את הכפפות שלכם בתמיסה הכוללת כף אחת של סודה לשתייה וכף אחת של נוזל כביסה למשך 10 דקות ורק אז להכניס למכונה.

מגבות מטבח

מגבות המטבח שלנו זקוקות לכביסה בתדירות גבוהה. כמו כן, רבים מאיתנו נוטים להשתמש באותה מגבת לייבוש ידיים גם לייבוש כלים וגם לניקוי משטחים מלוכלכים, שזה חמור על פי דימיטרוב. על מנת לשמור על הגיינה, רצוי להחזיק ב-3 מגבות נפרדות: אחת לידיים, שנייה לכלים ושלישית לניקוי משטחים. הערבוב הזה עשוי להביא ליצירת חיידקים ולמעברם לעור שלכם או לכלי אוכל אחרים. כבסו מגבות כל כמה ימים ב-40 מעלות כדי לחטא אותן כראוי.

סינר מטבח

הסינר שאנחנו נוהגים ללבוש בשלבי בישול ואפייה במטבח סופג רסיסי מזון שורצי חיידקים - בעיקר אם הוא מגיע עם כיס קדמי. חשוב לזכור לכבס את הסינר אחרי כל מספר לבישות. מומלץ גם להשרות אותו בתמיסה של מים וחומץ למשך 15 דקות לפני הכביסה. לאחר הכביסה יש לאוורר אותו בחלל מאוורר היטב כדי למנוע מהרטיבות להתפשט.

תגיות:מטבחויראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה