חדשות בארץ

פיגוע דריסה בשומרון, המחבל נוטרל

המחבל, כבן 16, התנגש עם רכבו בעמדת הבידוק בכניסה למעבר תאנים, ופגע במאבטח. המאבטחים הנוספים במקום הגיבו בירי לעברו. המאבטח פונה לבית החולים שיבא, ומצבו מוגדר בינוני

(קרדיט צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)(קרדיט צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)
אא

מאבטח אזרחי כבן 34 נפצע הלילה (שני) בפיגוע דריסה במעבר תאנים ליד טולכרם שבשומרון. המחבל, תושב שכם בן 16, דהר עם רכבו לעבר המחסום, התנגש בעמדת הבידוק בכניסה למעבר ופגע במאבטח. מאבטחים נוספים של רשות המעברים במשרד הביטחון הגיבו בירי לעבר המחבל ונטרלו אותו. מותו נקבע בהמשך בבית החולים מאיר בכפר סבא.

מצבו של המאבטח הוגדר בתחילה קשה. הוא פונה בהכרה, עם חבלות בגפיים, בחזה ובראש, לבית החולים שיבא בתל השומר. הבוקר עדכנו בבית החולים, כי מצבו מוגדר בינוני ולא נשקפת סכנה לחייו.

שר הביטחון בני גנץ קיבל עדכון בעקבות הפיגוע במעבר תאנים. מלשכתו נמסר, כי הוא שיבח את המאבטחים במקום על התגובה המהירה: "שר הביטחון הנחה על קיום תחקיר מקיף, הפקת לקחים והעלאת כוננות ודריכות בכלל המעברים באיו"ש".

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, ביקר במהלך הלילה בזירת פיגוע הדריסה. "זה פיגוע קשה וכולנו מאחלים החלמה מהירה למאבטח הפצוע", אמר. "מאבטחי המעבר פעלו במהירות, בדיוק כפי שאנחנו מתרגלים אותם – חתרו למגע, פגעו במחבל וסיימו את האירוע בתוך שניות. אנחנו מתחקרים את נסיבות האירוע, ונבחן צעדים נוספים לשיפור המיגון למאבטחים".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שיבח את תגובת המאבטחים במחסום: "תגובתם המהירה של המאבטחים, שמיד חתרו למגע וחיסלו את המחבל, ולא נרתעו מהקולות שנשמעו בימים האחרונים, ראויה לשבח. כך צריך, לא להסס ולפעול מול המחבלים ללא מורא וללא פחד, ידעו כל אויבי ישראל כי מי שינסה לרצוח יהודי דמו בראשו".

"אני קורא, ואף דורש, מכל חברי הממשלה לגבות בצורה מלאה את המאבטחים הגיבורים, שהגיבו כנדרש וחיסלו את המחבל", הוסיף דגן. "על הממשלה ללמוד מהמאבטחים הצעירים הללו איך מנצחים את הטרור, כיצד חותרים למגע ומחסלים את המחבלים".

 

תגיות:פיגוע דריסהשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה