הפסקת הריון

מזעזע ומחריד: מהם השינויים הצפויים ביחס להפלות במדינת ישראל? כל הפרטים

במדינת ישראל רצח עוברים, ובמילים מכובסות: הפלה, מתבצע באופן יומיומי

  • א' טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

הפלה, במילים פחות מכובסות: רצח עוברים, מתאפשרות ומתבצעת על בסיס קבוע במדינת ישראל. ואם לא די בכך, בימים אלו מתפרסם כי שר הבריאות ניצן הורוביץ מקדם רפורמה שמטרתה לעודד רצח עוברים במדינת ישראל. על פי הוראתו, משרד הבריאות צפוי לקדם בחודשים הקרובים שורה של מהלכים להרחבת הנגישות של נשים להפלות.

משרד הבריאות אף צפוי לתמוך בחקיקה שמטרתה לאפשר לכל אישה עד השבוע ה-12 להפסיק את ההיריון – מבלי שתידרש להופיע בפני ועדה להפסקת היריון בבתי החולים, כפי שמחייב החוק כיום. במשרד הבריאות בוחנים להעביר חלק מהאחריות על התהליך לקופות החולים כך שבדומה למדינות אחרות במערב, נטילת הטיפול התרופתי להפסקת ההיריון בשבועות המוקדמים תיעשה בקופות במקום בבתי החולים. במדינת ישראל, במילים אחרות, מעוניינים לאפשר לנשים להרוג את עובריהן, אף בלי לבדוק קודם לכן האם הגורם להפלה הינו כזה שניתן לפתרון. נשים רבות פונות להפלה על רקע קשיים כלכליים או הריון לא רצוי. זו אינה סיבה מספקת להרוג עובר, שכבר ניתנה בו נשמה.

חשוב לציין כי לא ברור עד כמה החקיקה מרחיקת הלכת הזו ריאלית מבחינה פוליטית, שכן כדי לשנות את החוק ייאלץ שר הבריאות הנוכחי להשיג רוב בקואליציה השברירית, כאשר מפלגות הימין, המפלגות החרדיות ואף מפלגת רע"מ צפויות להתנגד לרפורמה.

על פי הנתונים הרשמיים, בשנת 2020 נרשמו 17,548 פניות לוועדות להפסקת היריון, 74% מהפסקות ההיריון נעשו עד השבוע התשיעי. עם הרפורמות החדשות, ושינוי המגמה בשמרד הבריאות, נראה כי מספר זה יגדל באופן משמעותי.

הרפורמה אותה מקדם הורוביץ מטרידה ביותר, גם לנוכח העובדה כי ראשי הממשלה הראשונים במדינה נהגו לעודד את הילודה, וראו בכך חשיבות גדולה לריבוי האוכלוסיה היהודית במדינת ישראל.

בשנות החמישים נהגה ממשלת ישראל בראשות ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, לעודד את המשפחות ברוכות הילדים באמצעות מענק מיוחד. המעניין הוא שבנוסח הברכה ששוגרה, אותה כתב בן גוריון עצמו, מאחל רה"מ הראשון לכל אם בישראל שזכתה לעשרה ילדים, שתזכה לגדל את ילדיה לתורה.

במכתב שנשלח בשנת תשי"ח 1958 כתב בן גוריון לאם שילדה את ילדה העשירי: "ממשלת ישראל שולחת לך בזאת המחאה על סכום של 100 לירות, לאות הוקרה ועידוד לאם בישראל אשר ילדה וגידלה עשרה ילדים. תזכי לגדל אותם לתורה, לעבודה ולמעשים טובים. למען המולדת והאומה – תחזקנה ידייך. דוד בן גוריון". אחרי יוזמת בן גוריון, נמשכה יוזמה זו גם אצל ראש הממשלה שאחריו, משה שרת.

לא לבעלי לב חלש: זעקתם האילמת של העוברים ב-12 דקות מצמררות. סרטון קשה לצפיה:

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה