חדשות בארץ

שנתיים וחצי מאסר לתושבת טייבה שהורשעה במסירת מידע לסוכן חיזבאללה

מאי-בת מסארוה, בת 27, הורשעה במגע עם סוכן חיזבאללה לאחר שהודתה שהעבירה לו תצלומים שונים שצילמה בשטח ישראל, בהם של מערכת כיפת ברזל, כלי רכב צבאיים, בסיס צבאי ובית חולים

סוללת כיפת ברזל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)סוללת כיפת ברזל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (חמישי) שנתיים וחצי מאסר על תושבת טייבה, וזאת לאחר שהורשעה בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

מאי-בת מסארוה, בת 27, הורשעה על פי הודאתה בכך שצילמה והעבירה תצלומים שונים – בהם של מערכת כיפת ברזל, כלי רכב צבאיים, בסיס צבאי ובית חולים – למפעיל מטעם ארגון חיזבאללה בלבנון.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר דיוני על ידי עורכת הדין שחף קליינמן-שמעוני מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשמת נענתה לפניית סוכן חיזבאללה בלבנון, שיצר עמה קשר באמצעות פייסבוק וביקש ממנה לצלם עבורו תצלומים שונים מתוך שטח מדינת ישראל.

מסארוה צילמה 12 צילומים – שכללו כלי רכב צבאיים, גדר המערכת באזור ראש הנקרה, בסיס חצרים, מערכת כיפת ברזל ואזור מעבר ארז – והעבירה אותם לאיש חיזבאללה. בכתב האישום צוין, כי פעלה "באופן אקטיבי" להשגת הצילומים, בין היתר בנסיעה למקומות מרוחקים והצטיידות במשקפת.

בהזדמנות אחת פנה הסוכן הלבנוני לנאשמת וביקש ממנה להשתתף בהרצאתו של העיתונאי יוסי מלמן בנושא חיזבאללה וישראל, ולהפנות אליו שאלה שניסח עבורה: "האם יש סיכוי למלחמה בין חיזבאללה לישראל?". הנאשמת עשתה כפי שהתבקשה, הקליטה את השאלה ואת התשובה שניתנה על ידי המרצה ושלחה לסוכן את תוכן ההקלטה. במקרה אחר, בעקבות תקרית צבאית במעורבות חיזבאללה בגבול הצפון, העבירה הנאשמת לבקשת הסוכן תצלומים בזמן אמת של בית החולים רמב"ם.

כאמור, הנאשמת הודתה והורשעה בכתב האישום המתוקן במסגרת הסדר, ללא הסכמה לעניין העונש.

במסגרת הטיעונים לעונש, ציינה עורכת הדין קליינמן כי "מדובר בעבירות שחותרות תחת קיומה של מדינת ישראל. הנאשמת קיימה קשר עם חיזבאללה, ארגון שעמו מדינת ישראל נאבקת במשך שנים. פוטנציאל הנזק למדינה בסיוע לארגון כזה הוא ברף הגבוה ביותר. הנאשמת לא הייתה פאסיבית בפעולותיה אלא מאוד אקטיבית, נסעה במיוחד למקומות, וכאשר לא התאפשר לה היא נסעה שוב למחרת".

"לא ניתן לקבל שאזרחית שמקבלת זכויות מהמדינה בוחרת לחתור תחת קיומה. בהיותה אזרחית, המדינה נותנת בה אמון ולכן יש קושי להתחקות אחר מעשיה. אורך התקופה בה פעלה הנאשמת במשך שנה וחצי מהווה נסיבה נוספת לחומרה".

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על מסארוה שלוש וחצי שנות מאסר בפועל, וזאת על מנת להעביר את המסר לפיו "מדינת ישראל לא תשקוט על שמריה במאמץ להגן על עצמה מפני אלו המעוניינים להביא לחורבנה, כך שיידע כל אזרח ישראלי שהמחיר בגין מעשים כאלה הוא ענישה חמורה שתעביר מסר ברור וחד", כפי שציינה קליינמן בשלב הטיעונים לעונש.

בית המשפט הסתפק בהטלת שנתיים וחצי מאסר בפועל, בנוסף לעונש מאסר על תנאי. בגזר הדין צוין, כי אומנם נטילת האחריות היא חלקית בלבד, וכי הנאשמת מצמצמת מחומרת התנהלותה ונוטה להשליך את האחריות על גורמים חיצוניים. עוד צוין, כי שירות המבחן התרשם שלא ניתן לשלול סיכון להישנות ביצוע עבירות בעתיד. עם זאת, בית המשפט לקח בחשבון את היותה של הנאשמת צעירה ללא עבר פלילי, את תנאי המאסר הקשים שלה ואת העובדה כי הפגיעה כתוצאה ממעשיה הייתה ברף הבינוני.

תגיות:כיפת ברזלריגולחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה