דתות

"אני רוצה לעזוב את היהדות לנצח. איך עושים את זה?", וזו תשובתו המפתיעה של הרב

"אני אתאיסט, התחתנתי עם גויה, איני רוצה להיקבר כיהודי. אני רוצה להפוך רשמי ללא-יהודי. איך עושים את זה?", שואל שגיב את הרב אהרן מוס. אתם תאהבו את התשובה הלא שגרתית שהשיב הרב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"שלום. אני זקוק לעזרתכם", כותב שגיב בשאלתו שפורסמה באתר 'בית חב"ד'. "התחנכתי בבית מסורתי, וערכו לי ברית מילה ובר מצוה, אך מעולם לא האמנתי בדת או אמונה כלשהי. אני היום בן 34 והייתי אומר שאני אתאיסט גמור. אין לי כל שאיפה להיקבר בבית קברות יהודי (אציין זאת בצוואתי במפורש), ונישאתי לגויה בנישואין אזרחיים בקפריסין.

"שאלתי היא", מוסיף שגיב, "האם אני נחשב רשמית לאינו-יהודי בעצם זה שעזבתי את הדרך, או שאני זקוק לטופס כלשהו או להיתר מיוחד כדי שבאופן רשמי לא אהיה יהודי?

"רב תודות על עזרתכם בשאלה בלתי שגרתית זו", מסיים שגיב את שאלתו.

הרב אהרן מוס, מלמד קבלה ויהדות בסידני, אוסטרליה, ורבה של קהילת 'נפשי' בבידני בייץ, השיב לו את התשובה המפתיעה הבאה:

"שגיב היקר שלום, הייתי מאד רוצה לעזור לך, אך נראה לי שאין מה לעשות.

"לפי שאלתך, עשית כל שביכולתך כדי לשלול את יהדותך: מבחינה מעשית, אינך שומר על המסורת היהודית; מבחינת אמונה, אתה אתאיסט; מבחינת חיי משפחה, התחתנת עם גויה ולכן ילדיך לא יהיו יהודים; ואפילו לגבי הקבורה, אתה נחוש לא להיקבר בבית עלמין יהודי", מפרט הרב מוס, ומוסיף: "ניתן היה לחשוב שכל זה יהיה מספיק כדי לאשר את אי-יהדותך.

"אך לא! משום מה, אתה עדיין אינך שבע רצון: אתה עדיין מרגיש יהודי! כל כך מרגיש יהודי, שאתה חש שאתה זקוק למתן התר רשמי להיות לא-יהודי!

"וכך, בהיותך אתאיסט, לאן אתה פונה כדי לפתור את בעייתך? לרופא? לפסיכיאטר? לעורך טקס הנישואין שלך? לא ולא.....אתה פונה לרב!

הרב מוס ממשיך ומציין כי היה ילד שברח מהבית, ובסופו של דבר לא הלך אלא מסביב לבניין, משום שהוריו אמרו לו לעולם לא לחצות את הכביש לבדו.

"מצטער, שגיב, אין מה לעשות. אתה יהודי כמו משה רבנו, ביבי נתניהו, או הרב הראשי לישראל!

"למעשה, נראה לי שלהיות יהודי הוא הגורם הדומיננטי ביותר באישיותך, שאפילו משפיע על המקום בו הנך רוצה להיקבר! (מה פתאום שלאתאיסט יהיה אכפת היכן הוא ייקבר?)", מדגיש הרב מוס.

"שגיב, יהדות אינה אמונה, רגש, שכנוע עצמי או אורח חיים", מסכם הרב מוס. "היא מצב קיומי. היא עובדה קיימת. אנו יכולים לחגוג אותה או להילחם בה, אך היא תמיד תהיה שם. אז מדוע שלא נחגוג אותה?!"

חשבת פעם למה אתה מקיים מצוות? הרב יגאל כהן מעניק משמעות חדשה לחיים מאושרים מתוך עבודת השם:

לתשובות נוספות של הרב אהרן מוס, לחצו כאן.

תגיות:דתיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה