חדשות בריאות

וריאנט אומיקרון: האם החיסון יהיה פחות יעיל?

מנכ"ל חברת מודרנה, סטפן בנסל, העריך כי תהיה ירידה ממשית בהגנה שמספקים החיסונים הקיימים מול זן אומיקרון של נגיף הקורונה. מנכ"ל פייזר אלברט בורלא סיפק הערכה אופטימית יותר

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מנכ"ל חברת התרופות האמריקנית מודרנה, סטפן בנסל, מעריך כי החיסונים הקיימים נגד קורונה יגלו יעילות פחותה בהרבה מול וריאנט אומיקרון של הנגיף.

בריאיון ל"פייננשל טיימס", שפורסם הבוקר (שלישי), אמר בנסל כי צפויה "ירידה ממשית" בהגנה שהחיסונים מספקים מפני הווריאנט החדש, בהשוואה להגנה מפני הווריאנטים הקודמים: "אני לא יודע עד כמה, מפני שאנחנו צריכים להמתין לנתונים. אבל כל המדענים שדיברתי איתם אמרו שזה לא נראה טוב".

בנסל הוסיף, כי המידע לגבי יעילות החיסונים מול אומיקרון ובנוגע לשאלה עד כמה זן זה גורם למחלה חמורה צפוי להתקבל בעוד כשבועיים. הוא ציין כי יידרשו מספר חודשים כדי להוציא לשוק חיסון ספציפי המותאם לאומיקרון. לדבריו, בשלב הביניים ניתן להעלות את יעילות החיסון על ידי מתן מנת דחף מוגברת לאנשים מבוגרים או למדוכאי חיסון.

מנגד, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא סיפק אתמול הערכה אופטימית יותר בנוגע ליעילות החיסון הנוכחי מול הזן החדש: "אומיקרון מעורר דאגה בגלל סיבות שונות, אבל יש כרגע הרבה דברים שעדיין לא ידועים", אמר בריאיון ל-CNBC. "התכוננו לדבר כזה במשך חודשים. המטרה כרגע היא להבין יותר טוב, אני חושב שבתוך מספר שבועות נדע את רוב הנתונים שנדרשים, כל יום לומדים יותר".

בורלא העריך, כי שלוש מנות חיסון נגד קורונה מקנות רמת הגנה גבוהה גם נגד זן אומיקרון: "אני לא חושב שיתברר שהחיסונים אינם מגינים בכלל, ייתכן ויתברר שהם מגינים פחות. אני לא יודע אם החיסון יהיה יעיל מול אומיקרון באותה מידה של 95%, אבל אופתע מאוד אם ההגנה תהיה ברמה נמוכה בהרבה".

מנכ"ל פייזר ציין, כי החברה החלה בסוף השבוע בהכנות לפיתוח חיסון חדש מותאם לאומיקרון, במידה ויתברר כי יש בכך צורך: "נוכל לפתח אותו בתוך פחות מ-100 ימים".

הווריאנט החדש, שהתגלה לראשונה בדרום אפריקה, זוהה עד כה בכ-20 מדינות, ביניהן בריטניה, גרמניה, קנדה, איטליה, צרפת, ספרד, בלגיה, הונג קונג וישראל. בניגוד לזנים קודמים של הקורונה, הווריאנט מאופיין במספר גדול מאוד של מוטציות, וקיים חשש כי הוא עלול לעקוף את החיסונים הקיימים. בארגון הבריאות העולמי פרסמו הודעה, המזהירה מפני "סיכון עולמי גבוה מאוד" הנשקף מהווריאנט. בשלב זה ההערכות הן כי מדובר בווריאנט מדבק מאוד, אולם אין עדיין ראיות לכך שהוא גורם לתחלואה קשה.

תגיות:נגיף הקורונהמודרנהפייזראלברט בורלאאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה