חדשות יהדות

מרגש: הנער שהתחשמל חגג בר מצווה על מיטת בית החולים

אסף בן ה-13 אמור היה לחגוג את בר המצווה שלו בנסיבות אחרות לגמרי, אלא שכתוצאה מהתחשמלות הוא הובהל היישר למחלקת טיפול נמרץ, כשהוא במצב קשה. בחסדי שמיים מצבו השתפר, והשבוע הוא חגג את בר המצווה שלו בעודו מרותק למיטת בית החולים. בין המשתתפים במעמד המרגש: הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף

אא

ככל הנערים בני גילו שהגיעו לגיל מצווה, גם אסף בן ה-13 אמור היה לחגוג את בר המצווה שלו בנסיבות אחרות לגמרי - אלא שמכת חשמל שקיבל בשבת - שינתה את כל התוכניות והבהילה אותו במסוק היישר למחלקת טיפול נמרץ, כשהוא במצב קשה. לאחר הטיפול שקיבל, שכלל קטיעת שתי כפות ידיו - מצבו השתפר, אך לא כך מצב הרוח של משפחתו - שתכננה שמחה גדולה באירוע אך תחת זאת נאלצה לבלות עם בנה במחלקת טיפול נמרץ. 

כששמע זאת העסקן ר' חיים קליגר, החליט לשמח את המשפחה בכל מאודו. הוא לא בזבז זמן ורתם את כל מאמציו וקשריו, למען אסף ומשפחתו. לצורך הוצאת הרעיון מהכוח אל הפועל, עד מהרה נרתמו עסקנים נוספים שמיהרו לגייס משאבים בזמן הקצר שעמד לרשותם: ר' מוטי מנדל מהידברות - דאג לניהול והפקת בר המצווה, ארגון 'רחשי לב' תרם את אולם האירועים בבית החולים 'שיבא' וכן דאג להסדיר את כל הבירוקרטיה מול הנהלת בית החולים כך שהשינוע של אסף יתאפשר, ר' סם ולדמן דאג לתרומות המזון לאירוע, העסקן הרפואי ר' יוסי מרגלית - ארגן בצורה יפה את הכיבוד שנתרם על ידי ר' יודי שלזיינגר, ר' שרגא ליפשיץ - דאג להביא את תזמורת 'תפילנסקי' והזמר ארלה סמט, שהנעים בשירתו המשמחת. 

כשנכנס אורח הכבוד - אסף - והוא שכוב על מיטת בית החולים, לא הייתה עין אחת שנותרה יבשה מדמעות. המעמד המרגש והעצוב קמעה גרם לעשרות המשתתפים באירוע להבין כמה חשובה לאין ערוך, היא אחדות עם ישראל ואיזו שמחה גדולה זה מסב ודאי לקב"ה, כשהבנים שלו אוהבים זה את זה, מכבדים זה את זה, ודואגים זה לזה בעתות צרה. 

השיא של האירוע בא לידי ביטוי כאשר אל המקום הגיעו אף הרבנים הראשיים (!) הרב דוד לאו הי"ו והרב יצחק יוסף הי"ו, אשר במעמד מרגש וסוחט דמעות, בירכו את אסף ובני משפחתו בברכות מעומקא דליבא. הרב יצחק יוסף בירך את הנער שיגדל להיות גדול בתורה ו'בשביל להיות גדול יותר מכל חבריך, אינך צריך ידיים', אמר הרב. ואילו הרב דוד לאו בירך את הנער ואף הבטיח לקדש אותו בחתונתו. 

צפו בסרטון בר המצווה:

מפזזים מול מיטתו של אסף. (צילום: אלי רוזנטל)מפזזים מול מיטתו של אסף. (צילום: אלי רוזנטל)

"עין לא נותרה יבשה". (צילום: אלי רוזנטל)"עין לא נותרה יבשה". (צילום: אלי רוזנטל)

שמחת מצווה. (צילום: אלי רוזנטל)שמחת מצווה. (צילום: אלי רוזנטל)

בר המצווה של אסף - אחדות בהתגלמותה. (צילום: אלי רוזנטל)בר המצווה של אסף - אחדות בהתגלמותה. (צילום: אלי רוזנטל)

(צילום: אלי רוזנטל)(צילום: אלי רוזנטל)

הרה"ג דוד לאו. הבטיח לקדש את אסף בחתונתו (צילום: אלי רוזנטל)הרה"ג דוד לאו. הבטיח לקדש את אסף בחתונתו (צילום: אלי רוזנטל)

הרה"ג יצחק יוסף. "בשביל להיות גדול בתורה, אתה לא צריך ידיים" (צילום: אלי רוזנטל)הרה"ג יצחק יוסף. "בשביל להיות גדול בתורה, אתה לא צריך ידיים" (צילום: אלי רוזנטל)

תגיות:חדשות היוםחדשות בארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה