חדשות בארץ

נתב"ג ייסגר לכניסת זרים, איכוני שב"כ למאומתים: החלטות קבינט הקורונה

ברקע החששות מפני התפשטות וריאנט הקורונה החדש אומיקרון, החליטו שרי הקבינט לאסור על כניסת זרים לישראל, לחייב בבידוד את כלל השבים מחו"ל ולהפעיל מחדש את איכוני השב"כ. הפרטים המלאים

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה התכנס אמש (מוצאי שבת) לדון בהתמודדות עם וריאנט הקורונה החדש אומיקרון. השרים אישרו את ההצעות שהביאו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לאסור על כניסת אזרחים זרים לארץ מכל המדינות, לחייב בבידוד את כל השבים מחו"ל ולהפעיל מחדש את איכוני השב"כ. ההחלטות ייכנסו לתוקף הלילה בחצות (בין ראשון לשני), ויהיו בתוקף למשך שבועיים.

 

ההחלטות שהתקבלו

* תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

* ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי – יידרשו להשלים בידוד מלא.

* ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

* ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הם יועברו להמשך בידוד ביתי, וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הם ישוחררו מבידוד.

* המדינה תיידע את הישראלים שיוצאים לחו"ל כי ייתכן שינוי בהנחיות בעת שהייתם מחוץ לישראל, וכי הם ישאו באחריות לעמוד בהנחיות העדכניות בעת שובם לישראל.

* בהידברות בין משרדי האוצר והתיירות, יגובשו דרכים לסייע לענף התיירות בהתאם.

* ייעשה שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי השב"כ למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש אומיקרון, במטרה לאתרם ולקטוע את שרשראות ההדבקה.

* בחללים סגורים, יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).

* מופעים ופעילויות בחג החנוכה ייוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

וריאנט האומיקרון זוהה עד כה בישראל אצל מאומת אחד לנגיף הקורונה – תיירת ששבה ממלאווי. משרד הבריאות עדכן אתמול כי בנוסף קיים חשד לעוד שבעה מקרים שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם, בהם שלושה מחוסנים.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה