חדשות בארץ

יריב לוין יוזם: "חוק החשמל" להתיישבות הצעירה

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, מאתגר את חברי ימינה וקורא להם להצטרף ליוזמתו לחקיקת חוק שיאפשר חיבור מיידי לחשמל של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון

לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

על רקע פעילותה של הקואליציה לקידום חוק החשמל של רע"מ, שנועד לחבר בתים במגזר הערבי שנבנו ללא היתר בנייה, יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, יוזם חקיקת חוק מקביל עבור ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

במכתב ששלח הערב (חמישי) ליו"ר הקואליציה עידית סילמן (ימינה) ולחברי סיעתה ניר אורבך, יום טוב כלפון ושירלי פינטו, קרא להם לוין להצטרף ליוזמת החקיקה שלו: "כידוע לכם, הממשלה אינה פועלת להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון", כתב. "כתוצאה ממצב זה, היישובים והשכונות בהתיישבות הצעירה סובלים מהיעדר חיבור מוסדר לרשת החשמל ומאספקת חשמל בלתי סדירה ובלתי מספקת".

"למרות פניות חוזרות ונשנות בעניין זה לממשלה, והתחייבויות מפורשות של ראש הממשלה נפתלי בנט ערב הבחירות, עד היום לא הוסדרה ההתיישבות הצעירה ולא הוסדר חיבורם של הבתים ומבני הציבור הנכללים בה לרשת החשמל. מאידך, הממשלה פועלת במרץ על מנת לחבר לחשמל עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים שנבנו ביישובים ערביים".

"מצב הדברים הינו בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת, ויש בו כדי לקפח קיפוח קשה את החלוצים בהתיישבות הצעירה", הצהיר לוין. הוא הבהיר, כי בכוונתו להגיש ביום שני הקרוב את הצעת החוק להסדרה מיידית של חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל: "לאחר שתמכתם בהצעת החוק לחיבורם של הבתים הערביים הבלתי חוקיים לחשמל, הנני פונה אליכם בהצעה להצטרף להצעת חוק זו, ולהתחייב לתמוך בה בכל ההצבעות במליאת הכנסת ובוועדות, אף אם עמדת הממשלה תהיה להתנגד להצעה".

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב לוין: "די לאפליה. הממשלה לא פועלת להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. אבל לחשמל עבור הבנייה הערבית הבלתי חוקית בנגב היא דווקא כן דואגת".

"העמדתי הערב את חברי הכנסת של ימינה במבחן פשוט. האם נותרה בהם עוד טיפת מוסר? האם לפחות יתחייבו לתמוך בחוק החשמל להתיישבות הצעירה שהגשתי? או שהם ימשיכו להתרווח בכורסאותיהם, בעוד ילדי החלוצים בהתיישבות הצעירה קופאים מקור בהיעדר חשמל?".

"השארתי להם את כל סוף השבוע להחליט. ביום שני ב-12 בצהריים אגיש את הצעת חוק החשמל להתיישבות הצעירה. איתם או בלעדיהם", סיכם לוין.

תגיות:יריב לויןימינהחוק החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה