חדשות בארץ

דיווח: חקירה פלילית נגד אביר קארה בפרשת ההצבעה הכפולה

בחדשות 12 דווח, כי חוקרי המשטרה אספו לאחרונה את מצלמות האבטחה בהן תועדה ההצבעה הכפולה וגבו עדויות מחברי הכנסת שנכחו במליאה. קארה צפוי להיחקר בהמשך באזהרה

אביר קארה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אביר קארה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

המשטרה פתחה בחקירה פלילית בפרשת ההצבעה הכפולה של סגן השר אביר קארה (ימינה) במליאת הכנסת לפני כחמישה חודשים, כך דיווח הערב (שלישי) גיא פלג בחדשות 12.

על פי הדיווח, חוקרי המשטרה אספו לאחרונה את מצלמות האבטחה בהן תועדה ההצבעה הכפולה וגבו עדויות מחברי הכנסת שנכחו במליאה. קארה צפוי להיחקר בהמשך באזהרה.

כזכור, בתחילת חודש יולי פרצה מהומה במליאה, לאחר שבמהלך הצבעה על אחד מסעיפי חוק החל"ת הצביע קארה פעמיים – הן במחשב שלו, והן במחשב של יו"ר הקואליציה עידית סילמן.

חברי האופוזיציה דרשו מיו"ר הכנסת מיקי לוי לעצור מיידית את המשך ההצבעות ולבדוק את האירוע. לאחר הפסקה בדיון, הורה לוי לקיים הצבעה מחודשת על הסעיף עליו הצביע קארה פעמיים. מלשכתו של קארה נמסר כי הוא "הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח"כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן".

בתגובה להחלטתו של לוי, החליטו חברי האופוזיציה להחרים את המשך ההצבעות, ורובם נטשו את המליאה. חברי הכנסת שלמה קרעי ודוד אמסלם פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרשו לפתוח בחקירה מיידית נגד קארה.

אירוע דומה של הצבעה כפולה בכנסת התרחש בשנת 2003. בעקבות התקרית החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין להגיש כתבי אישום נגד חברי הכנסת יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי בעבירות של זיוף, מרמה והפרת אמונים. גורולובסקי הורשע על פי הודאתו בעבירה של הפרת אמונים, ונגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר, מתוכם שניים לריצוי בפועל ושניים בעבודות שירות. חזן הורשע בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובהפרת אמונים. הוא נידון לארבעה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות.

בתגובה לדיווח, מסר קארה: "התבשרתי דרך התקשורת שנפתחה נגדי חקירה פלילית. כמובן שאם אדרש – אשתף פעולה, כפי שעשיתי בזמן אמת בבדיקה שנערכה בכנסת והעלתה שההצבעה נעשתה בתום לב. יש לציין שמיד לאחר הטעות התרעתי עליה כדי שתתוקן, כפי שמתועד ונבדק".

תגיות:משטרת ישראלמליאת הכנסתאביר קארהחקירה פלילית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה