חדשות בארץ

המלצות הביניים של ועדת מירון: הדלקה אחת בלבד, 20 אלף איש

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון גיבשה המלצות ביניים, להיערכות בטוחה להילולת ל"ג בעומר הקרובה. ההמלצות כוללות מינוי שר אחראי, שיפור התשתיות בהר והגבלת קהל במהלך ההילולה

אא

יושבת ראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, מסרה היום (שני) את המלצות הביניים שגיבשה הוועדה בעניין היערכות בטוחה להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב.

המלצות הביניים כוללות קריאה לממשלה למנות באופן מיידי את אחד משריה לאחראי על אירוע ההילולה הקרוב: "אנו ממליצים כי השר האחראי ימנה גורם ביצועי בעל ידע וניסיון מתאימים, שיארגן וינהל את ההילולה תחת הנחייתו ובכפוף להוראותיו".

חברי הוועדה המליצו להסיר ולסלק את כל המפגעים והמתקנים המסוכנים בשטח הר מירון, ובמידה וקיימת מניעה משפטית לכך – לגדר היטב את מקום הסכנה ולמנוע גישה אליו: "על מומחי הבטיחות להכין תוכנית לשיפור התשתיות בהיבטי בטיחות, הניתנת ליישום עד למועד שייקבע על ידי השר האחראי, באופן שיבטיח את השלמתה זמן מספיק לפני ל"ג בעומר תשפ"ב. בסמוך למועד ההילולה יש לערוך בדיקת בטיחות נוספת".

הוועדה המליצה על הגדלה מרבית של השטח הפנוי לקהל במהלך ההילולה, שלא לאפשר הקמת אוהלים, מבנים ולינה בהר, ולפנות כל מי שמחזיק בשטחים מההר שלא כדין. כמו כן, הומלץ לקבוע "מספר יעד" מרבי שניתן להכיל בשטח ההר בבת אחת בהתאם לדרישות הבטיחות, ולנקוט בצעדים לוויסות הגעת הקהל בהתאם ליעד זה.

חברי הוועדה ציינו כי בשלב זה אינם יכולים לקבוע את "מספר היעד", אולם הדגישו כי מהחומרים שהובאו בפניהם עולה שמספר האנשים המרבי שההר יכול להכיל במצבו כעת הינו כ-20 אלף.

חברי הוועדה הוסיפו: "אנו ממליצים כי בשנת תשפ"ב תיערך במהלך ההילולה הדלקה מרכזית אחת בלבד, על גג הציון, על ידי האדמו"ר מבויאן. עוד אנו ממליצים כי טקס ההדלקה שייערך יהיה קצר, כפי שהיה נהוג בעבר".

המלצה נוספת של הוועדה היא לאסור בהילולה הקרובה על חלוקת מזון (למעט שתייה) בשטח ההר: "הדבר לא רק יגדיל את השטח העומד לרשות הקהל בהר ויצמצם את משך השהייה שם, אלא גם יצמצם את הסכנה מנפילה והחלקה על אשפה".

בסיכום דוח הביניים, הדגישה הוועדה כי "עמידה בלוח הזמנים שייקבע היא תנאי הכרחי להיערכות נכונה ובטוחה לאירוע ההילולה הקרוב, מתוך ידיעה שהזמן קצר והמלאכה מרובה. אנו ממליצים כי הממשלה תתקצב את אירוע ההילולה תשפ"ב בהקדם האפשרי, זאת כדי לאפשר תחילת ביצוע שיפורי תשתיות והסרת מפגעים מוקדם ככל הניתן. אנו ממליצים לסיים את כלל ההכנות לאירועי ל"ג בעומר תשפ"ב עד עשרה ימים לפני ההילולה".

תגיות:ל"ג בעומראסון מירוןועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה