פיתוח האישיות

התעוור פעמיים ושקע בדיכאון: "כשראיתי את ההלוויה של עצמי - בחרתי בחיים בחזרה"

בתוך האפלה הכפולה שחווה, הוא פתאום חזה בהלוויה שלו עצמו, כשאמו עומדת ליד ארונו ומתבוננת בזמן שמורידים אותו למטה. כשהוא שמע את הקולות הבוכיים ברקע, הוא 'חזר באחת' לחיים: "כשהבנתי שזו מתנה שקיבלתי, זה עזר לי לחזור לעצמי ולחבק את החיים בחזרה"

אא

בשנת 1982, בעודו חייל בשירות סדיר - דן ליאני איבד את מאור עיניו לאחר קרב עקוב מדם בלבנון. 

כעבור 24 שנה, הוא אזר אומץ ועבר ניתוח להשתלת קרנית בתקווה שזו תקנה לו את ראייתו מחדש. הניתוח אמנם הצליח ולזמן מה ראייתו הושבה אליו, אולם דווקא אז הוא התעוור שוב. היום, לאחר שהתעוור פעמיים, הוא מדבר על תובנות מאלפות שקיבל ועל ההחלטה החד סטרית לעזור לאנשים במצבו.

המכה שהיכתבה בו שנית, השאירה אותו באפלה מוחלטת - תרתי משמע. "השקט היה כל כך חזק שהייתה תחושה שחושבים מתוך המוות", הוא משחזר בראיון שנערך עמו באחרונה. בפעם הראשונה, לדבריו, הייתה לו תקווה והוא היה משוכנע שהוא יחזור לראות, אבל בפעם השנייה שאיבד את ראייתו, הוא הסתגר בתוך עצמו, ונפל לתחושת דיכאון קשה. 

לדבריו, בתוך האפלה הזו הוא פתאום חזה בהלוויה שלו עצמו, כשאמו עומדת ליד ארונו ומתבוננת בארונו, בזמן שמורידים אותו למטה. כשהוא שמע את הקולות הבוכיים ברקע, הוא 'חזר באחת' לחיים. אז, ורק אז, התעורר בו "רצון חזק לחזור לחיים ולא לוותר". אז ורק אז הוא הבין שהעיוורון הוא בעצם מתנה שקיבל. "כשהבנתי שזו מתנה שקיבלתי, זה עזר לי לחזור לעצמי ולחבק את החיים בחזרה", אמר. 

איך הוא עושה את זה בפועל? מתעסק בדברים הטובים שיש לחיים להציע לו - ספורט אתגרי שכולל טריאתלון, סקי בחרמון וצניחה חופשית. "אני לא מתעסק במה שאין. זה לא פשוט, זה קשה, אבל אני ממלא את עצמי. זה לא פשוט לקום כל בוקר ולהתמודד כל יום עם משהו חדש, אבל חייבים להסתכל קדימה. בחרתי בחיים ואני משתדל להתמקד בזה", הוא מסכם. 

תגיות:עיוורוןדן ליאנימנטור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה