חדשות בארץ

הרוג ופצועים בפיגוע ירי סמוך לכותל המערבי

מחבל פתח באש באזור שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, ופצע ארבעה בני אדם. אחד הפצועים, שמצבו הוגדר אנוש, נפטר בבית החולים. המחבל נורה ונהרג

זירת הפיגוע, הבוקר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)זירת הפיגוע, הבוקר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

(עודכן: 10:26)

אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו בפיגוע ירי הבוקר (ראשון) בעיר העתיקה בירושלים. המחבל, חמוש בנשק תקני, פתח באש לעבר עוברי אורח באזור שער השלשלת, סמוך לכותל המערבי. מהירי נפצעו ארבעה בני אדם, אחד מהם באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מצבו של פצוע נוסף מוגדר קשה, ושניים נוספים נפצעו באורח קל. המחבל חוסל על ידי שוטרים.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו לאזור. לאחר סריקות, נשלל החשד שמחבל נוסף היה מעורב בפיגוע.

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר, כי פצוע עם פגיעת ראש קשה, בשנות ה-30 לחייו, הובא ליחידת הטראומה תוך כדי פעולות החייאה, כשהוא ללא סימני חיים: "צוות יחידת הטראומה המשיך בפעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו". בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים שלושה נפגעים: בן 46, שמצבו בינוני ונמצא בהכרה; בן 30 ובן 31, שמצבם מוגדר קל והם בהכרה מלאה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, קיים הערכת מצב בזירה. הוא סיפר לכתבים כי המחבל הגיע ממזרח ירושלים: "תוך 32 שניות השוטרים הגיבו לאירוע ממספר כיוונים ונטרלו את המפגע בירי. לצערי, יש לנו הרוג אחד ופצוע קשה. שני שוטרים נפצעו קל. אנחנו כרגע במערך תגובה. אין ספק שמדובר באירוע חמור, ותגובת השוטרים מנעה המשך פגיעה בנוספים".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, שהגיע אף הוא לזירת הפיגוע, אמר: "אין ספק שמדובר בפיגוע חמור ביותר, שבוצע על ידי גורם שכרגע מוכר לנו אבל לא ברמה הפח"עית הצבאית. תגובת השוטרים הייתה מהירה ביותר. אנחנו ממשיכים בחקירה של המפגע והמעגלים הקרובים אליו".

במשטרה אמרו כי "הבוקר, בסביבות השעה 09:00, מחבל חמוש ביצע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. כוחות המשטרה של מחוז ירושלים ומג"ב חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל (בשנות ה-40 לחייו, תושב מזרח ירושלים), ניטרלו אותו ומותו נקבע במקום. מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים נמצאים בזירה, והמשטרה החלה בחקירה נסיבות הפיגוע".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על הפיגוע: "אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה".

הפיגוע הקשה הבוקר מצטרף לפיגוע הדקירה שהתרחש ביום רביעי האחרון בעיר העתיקה. המחבל, בן 16, דקר שני לוחמי מג"ב ברחוב הגיא, סמוך לישיבת עטרת כהנים, ופצע אותם באורח בינוני וקל. הלוחמים ירו לעברו וחיסלו אותו.

תגיות:פיגוע ירישער השלשלת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה