חדשות בריאות

פרופ’ אש: העלייה במקדם ההדבקה – מטרידה

בריאיון לגלי צה"ל, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי העלייה במקדם ההדבקה מטרידה אולם "כל עוד הוא יישאר ברמה הזאת ולא יעלה מעבר לכך – זה בסדר"

פרופ’ אש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) לעלייה במקדם ההדבקה, שחצה בסוף השבוע את ה-1 ועומד כעת על 1.02: "זה מטריד, למרות שצריך לקחת את זה בפרופורציות", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "כל עוד הוא יישאר ברמה הזאת ולא יעלה מעבר לכך – זה בסדר. המפתח לכך הוא ההתחסנות. אני מקווה שעצם ההתחלה של חיסון הילדים תעורר גם התחסנות בקרב מי שצריך לקבל את מנת הדחף".

המבצע לחיסון הילדים בגילאי 11-5 צפוי להתחיל ביום שלישי, לאחר שבישראל נחת בסוף השבוע משלוח עם מנות החיסון המיועדות לגילאים אלו, הכוללות מינון מופחת. "כל הורה צריך לראות האם הוא מעדיף שהילד שלו יידבק – ומהנתונים אנחנו רואים שהסיכון הזה קיים – או שהוא יתחסן. העדיפות היא להתחסן", הדגיש פרופ' אש.

ברקע העלייה במקדם ההדבקה, מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי ניכרת בקרב הציבור התרופפות בשמירה על הנחיות הקורונה: "התחושה היא שיצאנו מהגל הרביעי ושאנחנו בטוחים. זה הזמן עכשיו לחזור להקפיד יותר על ההנחיות, אנחנו לא רוצים שהתחלואה תעלה ונחזור למגבלות".

על פי הנתונים, העלייה בתחלואה ניכרת במיוחד בקרב הילדים. נוכח עובדה זו, ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה. דובר ראש הממשלה מסר, כי בשלב זה מסתמן שהאירועים יתקיימו על בסיס כללי התו הירוק: "למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק ייאכף". בנוגע לחיסון הילדים, צוין כי "ראש הממשלה יקח את דוד, בנו הקטן בן ה-9, להתחסן מיד כשיתחיל רשמית מבצע החיסונים, ויבקש מהשרים ומחברי הכנסת שיש להם ילדים בגילאים הרלוונטיים, לעשות את אותו הדבר ולשתף ברשתות החברתיות".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה