חדשות יהדות

"מתחילים מאפס ולא מפחדים": על הרב הראשי של סעודיה - כבר שמעתם?

על הרב הראשי של סעודיה - כבר שמעתם? הוא מגיע מניו יורק וטוען ששם הרבה יותר מסוכן ליהודים מאשר ברחובות סעודיה. קבלו הצצה לחייו של הרב יעקב הרצוג, חסיד חב"ד שלא מפחד לזרוע את זרעי היהדות במדינת אויב 

(קרדיט תמונות: צילומי מסך מתוך 'כאן חדשות')(קרדיט תמונות: צילומי מסך מתוך 'כאן חדשות')
אא

זה שנתיים שהרב הראשי של סעודיה, מסתובב בלבוש חרדי מלא ברחובות ריאד - בלי טיפת פחד. 

"בשנתיים האחרונות אני משמש כרב של סעודיה. זה דבר הזוי, כמעט על גבול הטירוף - אבל בלי זה, אני ועוד 5,000 אנשים, לא היינו קמים כל בוקר לשליחות שלהם, לא משנה איפה זה. אם זה אחד בתל אביב, אחד בסיביר, אני 'נפלתי' בריאד", כך אומר הרב יעקב הרצוג, חסיד חב"ד משכונת רמת שלמה שבירושלים, שהגיע לשם בכלל מברוקלין שבניו יורק. 

לדבריו, הוא מרגיש בסעודיה כמו בן בית - אך לא באמת מתגורר שם, אלא רק נוסע לגיחות 'בין לבין'. 

בראיון ל'כאן חדשות', כשנשאל הרב כיצד הוא מרגיש בסעודיה, השיב: "כמו שאני מרגיש פה ברחוב המרכזי. כאילו שאני הולך ברחוב יפו או דיזנגוף, אין הבדל. הרבה פחות סימפטי להסתובב היום בברוקלין ניו יורק, או במקום שיש שם מאות אלפי יהודים שגרים שם מאשר פה".

ובאשר ללבושו וחזותו החרדית, שלא משתנה בשום זמן ומצב, גם לא כאשר הוא נמצא בין הגויים - אומר הרב כי "איך שאתה רואה אותי עכשיו, ככה אני מסתובב כל היום, בכל המדינה. כובע, חליפה. ברור שהם רואים יהודי".

בסרטון נראה הרב כשהוא יושב בנחת בחנותו של גוי עם כפייה לראשו, ומברך 'בורא מיני בשמים' בשלווה, כאילו היה כעת בישראל, בין אחיו היהודים. בלי שום פחד או רתיעה. 

תאמינו או לא, אבל לדברי הרב הרצוג - הוא הראשון בתולדות המדינה, שכיהן כרב ראשי. "אם בן אדם צריך משהו, הוא יודע שהוא יכול לפנות אליי. אני מכיר את האנשים שם אם צריך לסדר משהו. מהדבר הכי קטן, עד חס ושלום לדברים הכי רציניים". 

שאלת השאלות שחייבת להישאל: האם יש היום בכלל יהודים בסעודיה? על כך משיב הרב הרצוג ואומר: "אין כיום קהילה יהודית אותנטית אלא כמה מאות עד אלפים בודדים של יהודים. וגם אותם יהודים, רובם חיים שם באופן זמני. כשיש רב במקום, זה עושה הרגשה קצת יותר נחמדה, שהם לא לגמרי לבד במקום. יש בנאדם שיש לו דירה ורוצה מזוזה, יש בנאדם שפתאום יש לו איזה התעוררות והוא רוצה להניח תפילין כל יום, יש כאלה שרוצים אוכל כשר. אני חושב שהביקור שלי שם מקדם את ה'מלמטה למעלה'. כי הרבה פעמים המנהיג או הממשלה יכולים להגיד 'הרעיון נחמד, אבל איך יעכלו את זה?'. פה הייתה תשובה מוחצת, ואנחנו מתחילים מאפס. לא מפחדים".

הנה כמה תמונות מתוך הראיון של הרב ב'כאן חדשות':

תגיות:רבסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה