חדשות בארץ

הליכוד: נתניהו ממודר מפגישות מדיניות

חברי כנסת מהליכוד פנו למשרד החוץ בטענה כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ממודר מפגישות מדיניות עם חברי הסנאט ובית הנבחרים בארצות הברית המבקרים בארץ. בלשכת שר החוץ לפיד הגיבו: "המשלחות לא הביעו עניין לפגישה עם נתניהו"

נתניהו ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חברי כנסת מהליכוד שיגרו היום (רביעי) מכתב רשמי למנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, בו טענו כי בניגוד לנוהל המקובל, מאז הקמת ממשלת בנט-לפיד המשרד ממדר את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ונמנע מלתאם עבורו פגישות עם חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקני המבקרים בישראל.

במכתב, שנשלח ביוזמתו של חבר הכנסת יואב קיש, צוין כי לאחרונה ביקרה בארץ משלחת בהובלת הסנאטור כריס קון ומנהיג הרוב בבית הנבחרים סטני הויר, אולם משרד החוץ לא תיאם פגישה בינם לבין נתניהו.

"החשיבות בקיום פגישות אלה לשם חיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל – ברורה", הוסיפו חברי הכנסת. "אנו רוצים לקוות כי מדובר באי הבנה בלבד, ולא בשינוי מדיניות מסיבות פוליטיות. אנו מבקשים ממך להשיב את הנוהג המקובל מזה שנים רבות, וליתן הנחיה ברורה למשרד החוץ לתאם פגישות בין יו"ר האופוזיציה לבין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל. כמו כן, אנו מבקשים למנות איש קשר קבוע במשרד החוץ אשר יעמוד בקשר עם לשכת יו"ר האופוזיציה לשם תיאום הפגישות כאמור".

מלשכתו של שר החוץ יאיר לפיד, אליו נשלח העתק של המכתב, נמסר כי "מדובר כמובן בנוהל רב שנים שאכן יו"ר האופוזיציה רשאי להיפגש עם משלחות מדיניות שמגיעות ארצה. כך היה גם בזמן כהונתו של לפיד כיו"ר אופוזיציה. לצערנו לאחר שבדקנו שוב, המשלחות כלל לא הביעו עניין לפגישה עם יו"ר האופוזיציה נתניהו ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות, בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין".

חבר הכנסת קיש הגיב: "בניגוד לדברי אנשי לפיד, ידוע לי שהם פעלו למדר פגישות עם יו"ר האופוזיציה. מעבר לכך, שנים רבות הפגישות האלו נקבעו כנוהג וללא בקשה מראש. נוהג זה מופר, ולפי תגובת לפיד ברור שיש פה כוונה פוליטית ברורה. לפיד מוביל מדיניות ללא ממלכתיות, שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. שום דבר לא עומד מול השאיפות הפוליטיות של שר החוץ לפיד. לפיד חלש וקטן ופוגע בתפקידו".

בליכוד הוסיפו כי "ראש הממשלה לשעבר נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות 'אין הפתעות' המסוכנת שמוביל יאיר לפיד ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם איראן. נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה".

תגיות:יאיר לפידהליכודמשרד החוץיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה