חדשות בארץ

בקרוב: מס קנייה על סיגריות אלקטרוניות

טיוטת הצו שפורסמה על ידי משרד האוצר, להטלת מס קנייה על סיגריות אלקטרוניות, נועדה לצמצם את צריכתן. הוראות הצו ייכנסו לתוקף תוך חודשיים מיום חתימתו

סיגריה אלקטרונית (צילום: שאטרסטוק)סיגריה אלקטרונית (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד האוצר פרסם להערות הציבור טיוטת צו המטיל מס קנייה על נוזל לסיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות שאינן ניתנות למילוי חוזר (חד-פעמיות), המקביל בשיעורו למס המוטל על מוצרי טבק אחרים.

הצו הינו תולדה של מהלך משותף לרשות המיסים ומשרד הבריאות, ומטרתו לצמצם את הצריכה של סיגריות אלקטרוניות המעלות את הסיכון למחלות לב ומחלות נשימה.

טיוטת הצו קובעת, כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קנייה של 270% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 11.39 שקלים חדשים למילילטר (מ"ל) אשר בכל מקרה לא יפחת מ-21.81 שקלים חדשים למ"ל. על סיגריות חד-פעמיות יוטל מס קנייה של 360% מהמחיר הסיטוני השכיח, אשר בכל מקרה לא יפחת מ-32.72 שקלים חדשים למ"ל. הצו מחריג גם סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוין מהפטור ממס קנייה על ייבוא אישי (עד 75 דולר).

כמו כן, נקבעו בטיוטת הצו הגבלות על כמות הסיגריות האלקטרוניות והנוזל שניתן להביא לארץ מחו"ל ללא תשלום מס קנייה. כמויות אלו מקבילות לכמויות הסיגריות הרגילות אותן ניתן להכניס לישראל ללא תשלום מס. מי ששהו בחו"ל פחות מ-5 ימים יוכלו להכניס עד 4 מ"ל נוזל ולא יותר מ-2 סיגריות חד-פעמיות. מי ששהו יותר מ-5 ימים בחו"ל יוכלו להכניס עד 10 מ"ל נוזל ולא יותר מ-5 סיגריות חד-פעמיות. הגבלות אלו ייכנסו לתוקף תוך חודשיים מיום חתימת הצו.

בנוסף, במסגרת טיוטת הצו נקבע כי יוטל מס קנייה על המלאים המצויים בידי סיטונאים, בגובה של שקל אחד חדש למ"ל נוזל ו-6 שקלים חדשים לסיגריה חד פעמית. מס זה יחול אך ורק על מלאי ששווי המס המשולם עליהם גבוה מ-10,000 שקלים.

ברשות המיסים ציינו כי "מהלך זה בא בהמשך למהלכים קודמים, שהשוו את המיסוי על טבק לחימום וטבק לגלגול למיסוי  המוטל על סיגריות 'רגילות' ומשקף את השאיפה למיסוי אחיד על כלל מוצרי הטבק".

תגיות:סיגריות אלקטרוניותרשות המיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה