חדשות בארץ

האלימות בנגב: "הבדואים מצפצפים על המשטרה"

בעקבות הקטטה האלימה בין שתי חמולות בדואיות במתחם בית החולים סורוקה, כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, הסביר את עומק הבעיה: "95% מאירועי האלימות הקשים בבאר שבע ובנגב בתקופה האחרונה זה בדואים. צריך להגיד את האמת"

בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הקטטה ההמונית אמש (ראשון) בין שתי חמולות בדואיות בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, הסביר הבוקר כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, את עומק הבעיה ואת האתגר הניצב בפני מדינת ישראל. "הבעיה הגדולה מתחילה בחינוך, בעובדה שמאוד משעמם להם בפזורה הבדואית. הכל ומתחיל ונגמר שם", אמר בריאיון לרדיו 103FM.

"לצערנו, הפעילות האינטנסיבית שעושה המשטרה לא ממש עוזרת, כי אין להם מה להפסיד", הוסיף בוקר. "הם יוצאים החוצה, הם מסתובבים בבאר שבע. אתה רואה מה קורה שם, אתה רואה את ההתנהגות שלהם. גם כשיש כוחות משטרה, הם מצפצפים".

בוקר סיפר כי הקטטה בין שתי המשפחות מרהט פרצה על רקע של נקמת דם שהחלה לפני שלוש שנים: "זה התחיל בניסיון סולחה ברהט, בשעות הערב זה התפוצץ בצומת שוקת בקטטה שמתחילה בין שתי המשפחות".

"בשלב מסוים אחד מבני המשפחה נפצע כתוצאה מהקטטה. הוא פונה לבית החולים, שם היה חלק אחר של המשפחה מהצד השני שבא לשם למטרה אחרת, ואז הכל התפוצץ בתוך בית החולים. כל רכב שהמשטרה עוצרת באזור – יש בו סכינים, אלות ואמצעים נוספים. גם כשמגיעים לבית החולים זה נמצא שם, וזה מה שגורם שהקטטה ההמונית תהיה מאוד אלימה".

הכתב ציין כי "95% מאירועי האלימות הקשים בבאר שבע ובנגב בתקופה האחרונה זה בדואים – גם בנתונים של המשטרה. צריך להגיד את האמת כדי להביא לשינוי".

בקטטה האלימה במתחם בית החולים נזרקו אבנים, נעשה שימוש בסכינים ואף נשמעו קולות ירי. ארבעה אנשים נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול בחדר המיון, שניים מהם סבלו מפצעי דקירה והשניים האחרים מחבלות.

בשל הקטטה, בית החולים נסגר לזמן קצר, והפעילות בו עברה למתכונת חירום. כוחות משטרה רבים הוזעקו כדי להשליט סדר במקום, ועצרו או עיכבו 19 בני אדם בחשד למעורבות באירועים. במשטרה אמרו הבוקר כי "בשלב זה צפויים 16 חשודים להיות מובאים בפני בית משפט השלום בבאר שבע לדיון בעניינם. ייתכנו מעצרים נוספים".

תגיות:באר שבעאלימותבדואיםבית החולים סורוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה