דעות וטורים

נפתלי בנט, יש דברים שלא נוגעים בהם. אתה הראשון שנגעת ופגעת

"יש דברים שלא נוגעים בהם, והכותל המערבי הוא אחד מהם", אמר רה"מ נפתלי בנט, "הוא צודק. אבל הוא היה הראשון שנגע ופגע"

  • י' כסלו התשפ"ב
בנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)בנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

מאיר ברגר, הפרשן הפוליטי של עיתון 'המבשר', פרסם הבוקר מאמר חריף נגד כניעתו של רה"מ נפתלי בנט לרפורמים. "נפתלי בנט צודק. ישנם דברים שלא נוגעים בהם והכותל המערבי הוא אחד מהם. רק שנפתלי בנט היה הראשון שנגע", פתח ברגר את דבריו.

"בתקופת כהונתו כשר בממשלת נתניהו הרביעית, קידם נפתלי בנט את מתווה הכותל שהכיר ברפורמים. הוא עשה זאת נגד עמיתיו לקואליציה במפלגות החרדיות. לפני שבועות אחדים, כראש ממשלה, הוא שוחח עם ראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית ואמר להם כי לאחר אישור תקציב המדינה - יהיה בהחלט על מה לדבר.

"לאחר שצינן את האמבטיה שותפיו סביב שולחן הממשלה ממפלגות המרכז והשמאל ניתרו אלי עזוז מבעד לדלת הפתוחה והסתערו על המקום הקדוש בשצף קצף", תוקף ברגר. "זו לא היתה 'נגיעה': זו היתה קריאת תיגר על כל מה שהכותל המערבי מייצג לאורך הדורות בארץ ישראל ובכל תפוצות ישראל ברחבי העולם.

"לפני שבועיים הכריזה שרת התחבורה ח"כ מיכאלי על כוונה 'לשחרר את הכותל' מכבליו האורתודוכסיים. היא חזרה על הבטחתה בשבוע שעבר בישיבת סיעת מפלגת העבודה. אל קריאתה הצטרפו בחדווה בלתי מוסתרת שר החוץ יאיר לפיד שהבטיח להיאבק על קידום המתווה ושר האוצר אביגדור ליברמן שאף נקב בזמן קצוב שתוחם לחודש הקרוב לקידום הנושא.

"תזמון הכרזותיהם לא היה מקרי: הוא גובה מלמעלה", מפנה ברגר אצבע מאשימה אל רה"מ. "שתיקתו הרועמת לנוכח פרסום הדברים בישיבות הסיעה, ומאמר המחאה שלו שנכתב 4 ימים לאחר מכן נגד מייצגי הציבור המסורתי בישראל - מעידים כאלף עדים על כוונתו לאפשר דריסת רגל במקום הקדוש לעם היהודי לאנשים וקהילות הדורשים את שינוי צביונו.

"תגובת הנגד המובלת על ידי כל שדרות הציבור המסורתי בישראל אינה פוליטיקה", כותב ברגר. "היא מחאה כואבת על השריד האחרון שנותר לעם היהודי מהמקום משם לא זזה שכינה. היא זעקה מקירות לב על חילול המקום הקדוש באמצעות שינוי צביון חלקים ממנו.

בסיום דבריו, מציג ברגר את סקר מאגר מוחות שפורסם בשבוע שעבר. "הסקר מלמד שרוב העם בישראל סבור כי החלת מתווה הכותל אותו מבקש נפתלי בנט להוביל יגרום להעמקת השסע בעם היהודי. אבל נפתלי בנט ושרי ממשלתו דוהרים לשם בכל הכח ומבקשים מהמוחים ביציע 'לא לגעת' כי מדובר ב'איים של קדושה'. אוי לאותה בושה, אוי לאותה חרפה", מסיים הפרשן הפוליטי את דבריו.

אחת ולתמיד: מה הבעיה עם הרפורמים?

 
לא להאמין - רב קהילת הספרדים בלוס אנג'לס בגילויים מטלטלים אודות הקהילה הרפורמית:
תגיות:נפתלי בנטדעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה