חדשות בארץ

גדעון לוי תוקף: "השמאל הישראלי חולה. השנאה לנתניהו העבירה אותו על דעתו"

עיתונאי "הארץ" גדעון לוי תוקף בחריפות את השמאל הישראלי אליו הוא משתייך: "מחנה רודני, לא סובלני ותוקפני"

  • י' כסלו התשפ"ב
נתניהו (בעיגול: גדעון לוי. צילומים: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (בעיגול: גדעון לוי. צילומים: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)
אא

עיתונאי "הארץ" גדעון לוי פרסם הבוקר (ראשון) טור חריף נגד מחנה השמאל אליו הוא משתייך, וזאת בעקבות המתקפה הבוטה עליו ברשתות לאחר שכתב טור בו החמיא לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

"אין כחמת הזעם הבל תאומן שעורר המאמר על המפגש עם בנימין נתניהו, כדי להוכיח את מה שנטען מזמן: השמאל הישראלי חולה. חולה מאוד. השנאה לנתניהו העבירה אותו על דעתו", פתח לוי את דבריו. "ההשוואות למפגש עם אדולף היטלר בקן הנשרים עלו מיד. אחרים הסתפקו בסטלין, או למצער במנכ"ל אקסון. על העלבונות האישיים, כולל מידידים, אפשר למחול. אבל אי אפשר בלא לשאול: מניין מגיע הזעם הזה, מהם מקורותיו ובעיקר, על מה הוא מכסה? משהו מסתתר כאן, שבלעדיו אי אפשר להבין את עוצמת הרגשות הזאת. שום מאמר אוהד על פוליטיקאי ישראלי אחר, חי או מת, לא היה מעורר מחול שנאה שכזה".

לוי, המחזיק בעמדות שמאל קיצוניות, מתח – ולא בפעם הראשונה – ביקורת נוקבת על אנשי השמאל-מרכז הנתונים ב"ריק רעיוני", כהגדרתו, וחסרים אידיאולוגיה: "נתניהו נפל להם כפרי בשל, מתנה משמיים. 12 שנים של עונג מתמשך. מתנה שלא מפסיקה לתת. פתאום יש להם אידיאולוגיה ותוכן בחייהם, פתאום הם מצליחים לבדל את עצמם מהימין, פתאום הם לוחמים פוליטיים עשויים ללא חת, צ'ה גווארה אחד אחד. 'רק לא ביבי' הפכה לא רק לקריאת מלחמה ולסיסמה מאחדת, היא הפכה למגדירה את הזהות הפוליטית שאבדה".

"בצעצוע החדש הזה של השמאל אסור לגעת. אי אפשר אפילו להתקרב. אם הצעצוע הזה יילקח ממנו, שוב ישקע באובדן דרך, בריק ובשעמום, ימלמל סיסמאות שדופות וישיר שירים על שלום ועל מחר, בלי שמישהו יוכל להבין במה הוא שונה מהימין הנבער והאכזר. לכן אוי למי שינסה להטיל ספקות במידת השנאה הראויה לנתניהו, השנאה שהיא עכשיו סיבת הקיום היחידה של השמאל. גם כשנתניהו כבר לא ראש ממשלה, אין לשמאל צעצוע אחר זולתו. ממשלת השינוי היא ההוכחה הניצחת לכך: מה השתנה באמת? כמעט כלום. ודאי לא בנושא הגורלי ביותר, שהממשלה בורחת מפניו כמפני אש".

"נתניהו היה מה שהיה. בנושא הכי חשוב וגורלי הוא לא היה גרוע מקודמיו ולא מיורשיו. הוא גם לא היה טוב מהם. זה מטריף את השמאל", הצהיר לוי. "להגיד שנתניהו הוא דמות יותר מורכבת ממה שנדמה, זאת בגידה. להגיד שיש בו גם צדדים חיוביים, זה טרלול. 'זקנתך מביישת את נעוריך', כתבו רבים שלא מכירים את נעוריי אבל יודעים שדי במילה טובה אחת על נתניהו כדי לטעון כך. אילו הדברים היו נכתבים על נפתלי בנט, יאיר לפיד או גדעון סער, הם לא היו מעוררים כל סערה".

"מחנה רודני, לא סובלני ותוקפני לא פחות ממחנה הימין, שבמעשיו תומך בהמשך הכיבוש לא פחות מהימין, נחרד ממי שמעז לגעת בציפור נפשו, השנאה לנתניהו. הרי אם נתניהו אינו השטן, מה ייוותר לו?", סיכם לוי.

תגיות:גדעון לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה