חדשות בארץ

בנט: "הישראלים שנעצרו בטורקיה – אזרחים תמימים שנקלעו בטעות לסיטואציה מורכבת"

ראש הממשלה בנט התייחס, בפתח ישיבת הממשלה, למעצרם של בני הזוג הישראלים בטורקיה: "שני אזרחים תמימים. אנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון"

בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

המשבר מול טורקיה: ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, למעצרם של בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין בטורקיה. "שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע", אמר. הוא הדגיש כי "מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת".

"שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון", הוסיף בנט. "ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".

ישיבת הממשלה נפתחה באיחור, בשל התייעצות שקיים בנט עם שר החוץ יאיר לפיד בעניין, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, וגורמים נוספים. דוברו של ראש הממשלה מסר כי "בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי".

בית משפט בטורקיה האריך בסוף השבוע ב-20 יום את מעצרם של בני הזוג, שנעצרו במדינה לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול. בניגוד להערכות המוקדמות, לפיהן השניים יגורשו לישראל, דרש התובע הטורקי להאריך את מעצרם והשופט נענה לבקשתו. הרשויות הטורקיות מתכוונות, ככל הנראה, להגיש נגד השניים כתב אישום בגין ריגול. בישראל חוששים, כי הטורקים ינצלו את הפרשה כדי להפיק רווחים מדיניים.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם בני משפחתם של העצורים, ומסר להם כי משרד החוץ ביקש מהרשויות בטורקיה לאפשר ביקור קונסולרי דחוף אצלם. על פי הודעת המשרד, "שר החוץ מבקש להדגיש כי בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית".

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח אמש, לאחר צאת השבת, עם בני משפחתם של בני הזוג אוקנין. מלשכתו נמסר כי "נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג אוקנין. הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כל שהיא של המדינה, וכי הוא משוכנע בחפותם".

תגיות:נפתלי בנטטורקיהמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה