חדשות בארץ

הוארך מעצר הישראלים בטורקיה, גל שריפות ברחבי הארץ: סיכום חדשות השבת

הרשויות בטורקיה מתכוונות להעמיד לדין באשמת ריגול את הישראלים שצילמו את ארמונו של ארדואן, השר עיסאווי פריג' ישתתף בוועידת המדינות התורמות לפלסטינים. כל מה שחשוב לדעת

אא

בית משפט בטורקיה האריך אמש (ליל שבת) ב-20 יום את מעצרם של נטלי ומורדי אוקנין, בני הזוג הישראלים שנעצרו השבוע במדינה לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול. בניגוד להערכות המוקדמות, לפיהן השניים יגורשו לישראל, דרש התובע הטורקי להאריך את מעצרם והשופט נענה לבקשתו. הרשויות הטורקיות מתכוונות להגיש נגד השניים כתב אישום בגין ריגול.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם בני משפחתם של העצורים, ומסר להם כי משרד החוץ ביקש מהרשויות בטורקיה לאפשר ביקור קונסולרי דחוף אצלם. על פי הודעת המשרד, "שר החוץ מבקש להדגיש כי בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית".

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב, לאחר צאת השבת, עם בני משפחתם של בני הזוג אוקנין. מלשכתו נמסר כי "נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג אוקנין. הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כל שהיא של המדינה, וכי הוא משוכנע בחפותם".

מספר שריפות פרצו היום ברחבי הארץ, בשל הרוחות העזות ומזג האוויר היבש. במושב זיתן שליד נתב"ג פרצה שריפת קוצים גדולה, ותושבים באזור פונו מבתיהם. למספר מבנים יבילים ומבני אחסנה נגרם נזק, אולם אין נפגעים בגוף. כ-20 צוותי כבאות פעלו לבלימת האש, והצליחו להשיג עליה שליטה מלאה בקו הראשון של הבתים. הכוחות פועלים בשעה זו להשיג שליטה על שריפה שמשתוללת בוואדי באזור.

שריפה פרצה גם בואדי מג'נונה, סמוך ליישוב ירכא שבצפון. שוטרים ולוחמי אש פינו 30 בתים הסמוכים לשריפה. לא דווח על נזק לרכוש או על פצועים. שריפות נוספות פרצו בכפר יאסיף ובכפר כבול.

סמוך ליישוב גיתה שליד מעלות פרצה בשעות הבוקר שריפת קוצים. כ-80 המשפחות המתגוררות ביישוב פונו מבתיהם. לאחר כשעתיים הצליחו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על האש, ובתום הערכת מצב הוחלט להחזיר את התושבים לבתיהם. במהלך פעולות הכיבוי, לוחם אש נפגע קלות משאיפת עשן.

ברקע הצהרתם של שרים בממשלה על כוונתם לקדם את מתווה הכותל, האשים ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול כי העימותים לאחרונה ברחבת הכותל המערבי הינם תוצאה של "קמפיין פוליטי יזום, שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה".

"גם בתקופות של מחלוקת סוערת, אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה, דברים שבהם לא נוגעים", הוסיף בנט. "יש בעיה – פותרים אותה מתוך דיאלוג. לא עושים סקרים ומחליטים ללכת בכל הכוח על קמפיין מפלג על הכותל המערבי. פשוט לא".

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה: "בנט כתב עכשיו על הכותל: 'חייבים לשמור על איים של קדושה – דברים שבהם לא נוגעים'. מסכימים איתו במאה אחוז. אין שום בעיות בכותל ולא צריך שום 'דיאלוג'. הכותל הוא לא שוק הכרמל והוא לא פתוח למשא ומתן. בנט, עם כל הקושי שלך, תנסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום. אתה תגלה פתאום שאין קמפיין יזום, אין סקרים, אין גיוס כספים, ואין פרנויות קשות".

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', ימריא בשבוע הקרוב לאוסלו להשתתף בוועידה של המדינות התורמות לפלסטינים. על פי הדיווח ב"גלובס", בכוונתו של פריג' להציג בפני המדינות התורמות את עמדתה של הממשלה, התומכת בהגדלת התרומות והתמיכות הבינלאומיות לרשות הפלסטינית.

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "רציתם שינוי? הממשלה של בנט ושקד, של אלקין וסער, של שרן השכל וצביקה האוזר, של יועז הנדל ה'לאומי' ושל יום טוב כלפון ה'ימני' שולחת את עיסאווי פריג' למדינות התורמות, כדי שחלילה לא יחסר כסף למנגנון הטרור והשחיתות של הרשות הפלסטינית. כדי שהמשכורות של רוצחי התינוקות ייכנסו לבנק בזמן".

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית, ותחול ירידה קלה בטמפרטורות. בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות, וייתכן אובך. עד לשעות הצהריים ייתכנו ממטרים מקומיים, בעיקר במזרח הארץ, וקיים סיכוי נמוך לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יעלו מעט בהרים ובפנים הארץ. רוחות מזרחיות ערות יוסיפו לנשב בהרי הצפון.

ביום שלישי יוסיף להיות בהיר עד מעונן חלקית. בטמפרטורות לא יחול שינוי רב. ביום רביעי צפויה עלייה קלה במידות החום, בעיקר בפנים הארץ.

תגיות:טורקיהגל שריפותמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה