חדשות בעולם

צרפת: מאסר עולם לרוצחה של ניצולת השואה מיריי קנול

יאסין מיהוב, צרפתי ממוצא מוסלמי, הורשע כי דקר למוות את שכנתו בת ה-85 בדירתה בפריז. בית המשפט קבע כי הרצח בוצע ממניעים אנטישמיים

בית כנסת בפריז (צילום: שאטרסטוק)בית כנסת בפריז (צילום: שאטרסטוק)
אא

בית משפט בצרפת גזר אמש (רביעי) מאסר עולם על יאסין מיהוב, רוצחה של ניצולת השואה מיריי קנול.

הרצח של קנול בת ה-85 במרץ 2018 בדירתה בפריז גרם לזעזוע בצרפת, והוביל לסדרה של הפגנות מחאה נגד האנטישמיות והגזענות. מיהוב, אזרח צרפתי ממוצא מוסלמי, היה שכן של קנול. הוא הורשע כי דקר אותה 11 פעמים; לאחר מכן הצית את הדירה, וגרם לשריפה חלקית של הגופה.

שותפו של מיהוב לפשע, אלכס קרימבקוס, זוכה מעבירת הרצח אולם הורשע בגניבה ונידון ל-15 שנות מאסר.

בית המשפט קיבל את עמדת התביעה כי הרצח והגניבה בוצעו ממניעים אנטישמיים, וזאת לאחר שקרימבקוס סיפר לחוקריו כי שמע את מיהוב מתווכח עם קנול ביום הירצחה על "הכסף של היהודים והעושר שלהם". הוא אף טען, כי בעת שדקר אותה צעק מיהוב "אללה אכבר". התביעה הציגה במהלך המשפט הודעות תמיכה בפיגועי טרור שנמצאו בתא המעצר של מיהוב, כהוכחה להשקפותיו האנטישמיות.

שנה לפני הרצח של קנול, הותקפה שרה חלימי בת ה-65 בדירתה בפריז על ידי שכנה המוסלמי ונרצחה על ידו באכזריות. הרוצח, קובילי טראורה, צעק בעת התקיפה "אללה אכבר". על אף שהרצח הוגדר כאנטישמי, בית משפט בצרפת קבע כי טראורה פעל בהשפעת סמים ואין להעמידו לדין. ההחלטה חוללה סערה בצרפת, אולם בית המשפט העליון במדינה דחה בחודש אפריל האחרון את הערעור עליה.

תגיות:צרפתמיריי קנול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה