חדשות בארץ

"עושים פוגרומים": המתקפה הבוטה של הורוביץ על ההתיישבות הצעירה

שר הבריאות ניצן הורוביץ תקף בחריפות את ההתיישבות הצעירה והאשים כי אנשים מתוכה "עושים כל מיני פוגרומים בערבים". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "עוד שותף בכיר של בנט ושקד מעליל עלילות דם אנטישמיות על המתיישבים"

הורוביץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הורוביץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

במרצ ממשיכים לתקוף את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, על רקע הדרישה בימין להסדירה. הבוקר (רביעי) היה זה תורו של יו"ר המפלגה, שר הבריאות ניצן הורוביץ, לתקוף במילים חריפות את אנשי ההתיישבות ולהאשים אותם באלימות.

בריאיון לכאן ב' נשאל הורוביץ על דברים שאמר אתמול חבר מפלגתו, חבר הכנסת מוסי רז, מהם השתמע כי יש להעביר ילדים המתגוררים בהתיישבות הצעירה למשפחות אומנה. על כך השיב: "גם אני ומפלגתי מתנגדים למה שמכונה 'ההתיישבות הצעירה'. זה שם מכובס למאחזים בלתי חוקיים, שנבנו בצורה פיראטית, שגורמים לבעיות קשות בשטח. אנחנו רואים אנשים יוצאים מהמקומות האלה וזורקים אבנים ועושים כל מיני פוגרומים בערבים, זה דברים שהם בלתי נסבלים, ולכן בזה צריך לטפל".

הורוביץ הוסיף כי הוא "מצפה מהממשלה ומכוחות הביטחון במיוחד לשלוט במצב בשטח ולא לאפשר את ההתפרעויות האלו. אני לא חושב שמישהו בימין יכול לבוא ולהצדיק אלימות של נוער גבעות".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על דבריו של הורוביץ: "אז אחרי שאתמול מוסי רז קרא להעביר את ילדי המתיישבים למשפחות אומנה, הבוקר עוד שותף בכיר של בנט ושקד, שהפך בזכותם משוליים סהרוריים למרכז הבמה, מעליל עלילות דם אנטישמיות על המתיישבים. תודה נפתלי. תודה איילת".

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) הגיבה: "ניצן, אלפי משפחות מופלאות גרות בהתיישבות הצעירה. המתקפה על אנשים שתורמים למדינה בכל התחומים – בשירות הצבאי, בשירות הציבורי ובמגזר העסקי – היא שקרית ומכפישה. ההתיישבות היא ערך ציוני מהמעלה הראשונה ונפעל לפתח אותה".

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר: "אם לניצן הורוביץ יש אומץ – יסיר את חסינותו כדי שנוכל לתבוע אותו על דברי הדיבה שהשמיע הבוקר ('מההתיישבות הצעירה יוצאים פוגרומים בערבים'). אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשאר חברי מפלגות הקואליציה לעצור את ההסתה הפרועה נגדנו מצד מפלגה בקוליאציה, לפני שחלילה הם יתורגמו לפגיעה פיזית בנו ובילדינו".

תגיות:ניצן הורוביץבצלאל סמוטריץ'ההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה