חדשות בארץ

ללא מלחמה בשחיתות: יש עתיד שינתה את מטרות המפלגה

יש עתיד ביקשה מרשם המפלגות לשנות את מטרותיה בפנקס המפלגות, והסירה את הסעיף העוסק בהגבלת מספר השרים ל-18 ובביטול תפקיד השר בלי תיק

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפלגת יש עתיד הגישה לרשם המפלגות במשרד המשפטים בקשה לשינוי מטרות המפלגה בפנקס המפלגות, שנרשמו לראשונה עם הקמתה על ידי יאיר לפיד בשנת 2012. כך דיווח לראשונה עידן יוסף ב-News1.

רשמת המפלגות מיכל שמואלי הודיעה אתמול (שלישי) על הבקשה הרשמית של יש עתיד, שהוגשה לפני כשלושה שבועות, ב-20 באוקטובר. במסגרת השינויים, הושמט לחלוטין ממטרות המפלגה הסעיף שעסק ב"מלחמה בשחיתות".

בסעיף זה נכתב: "מלחמה בשחיתות – כולל השחיתות הממשלתית ומוסדות דוגמת 'שר בלי תיק' –  יצירת ממשלה יעילה שתמנה 18 שרים לכל היותר, ביצור שלטון החוק ושמירה על מעמדו של בג"ץ והתחייבות למלא את החלטותיו".

סעיפים נוספים מ-2012, שעסקו בשינוי שיטת המשטר ובכוונת המפלגה להגיש הצעה לחוקה "שתסדיר את היחסים הטעונים בין קבוצות האוכלוסייה השונות", הושמטו אף הם.

בתחום המדיני, הוסר הסעיף לפיו המפלגה תחתור להסכם שלום על פי המתווה של "שתי מדינות לשני עמים" תוך שמירה על גושי היישובים הגדולים. במקומו נכתבה המטרה "לחתור לשלום עם שכנינו, ובעיקר לשלום בתוכנו בין כל השבטים, העדות, הזרמים והדתות המרכיבים את החברה הישראלית".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב בציניות על שינוי המטרות של יש עתיד: "טוב, אי אפשר להמציא דברים כאלה. האמת היא שזו קצת חוצפה שיאיר לפיד מחליט לבד להוריד את המלחמה בשחיתות ממטרות המפלגה, בלי להתייעץ עם המוסדות הדמוקרטיים של המפלגה שלו. הוא לא יכול לחכות לסעודת ליל שבת עם הגיסה והבת דודה? מה בוער?".

הבקשה לשינוי מטרות מפלגת יש עתיד (משרד המשפטים)הבקשה לשינוי מטרות מפלגת יש עתיד (משרד המשפטים)

תגיות:יש עתידרשם המפלגות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה