חדשות בעולם

דרמה בברוקלין: החתן החרדי התגלה כמוסלמי לבנוני

צעיר שהציג את עצמו כיהודי חרדי התגלה כמוסלמי לבנוני חודש לאחר חתונתו. הצעיר היה מוכר בקהילה היהודית החרדית בטקסס ועדיין לא ידוע מה היו מניעיו. "אסור לסמוך בעיניים עצומות על תעודות גיור בלי לברר על אודות בית הדין והמתגיירים"

  • ו' כסלו התשפ"ב
החתן המתחזה החתן המתחזה
אא

יהדות ברוקלין סוערת בשבוע האחרון לאחר שגבר שהציג את עצמו כיהודי חרדי והתחתן לפני כשבועיים התגלה כערבי מוסלמי מלבנון. כמה שבועות לאחר החתונה, בה השתתפו חרדים רבים מברוקלין, התברר כי החתן הינו למעשה מתחזה.

הפרשה התחילה לפני מספר שנים, כאשר צעיר בשם אליהו חליבה הגיע לטקסס והשתלב בקהילה היהודית במקום לאחר שהציג את עצמו כיהודי מלבנון. חזותו הייתה חרדית והוא דיבר עברית שוטפת.

על פי הדיווחים, הכלה, שמגיעה ממשפחה של יוצאי סוריה, הייתה בטוחה כי מדובר ביהודי ממוצא לבנוני ולא חשדה במאומה, במיוחד כי חליבה היה מזוהה עם הקהילה החרדית בטקסס במשך כ-6 שנים. את התרמית גילתה כחודש לאחר החתונה, זאת לאחר שמצאה דרכון לבנוני עם שם אחר בחדרו של חליבה. הכלה נמלטה למשפחתה והוכנסה לדירת מסתור, וחליבה מאז הספיק להיעלם.

הרוחות הארצות הברית סוערות בעקבות חשיפת הפרשה. עדיין לא ברור כיצד בחור מוסלמי הצליח להתחתן עם בחורה יהודיה למרות שאינו יהודי כלל וכלל. בעקבות הסערה הודיעו שלושה רבנים שמנהלים בתי דין בארה"ב כי הם מקימים משרד שילחם במתחזים מסוג זה. במכתב ששלחו הם סיפקו שורת הוראות שימנעו לכאורה נישואים מעין אלו בעתיד. "אסור לסמוך בעיניים עצומות על תעודות גיור, אפילו מרבנים אורתודוקסיים, בלי לברר על אודות בית הדין והמתגיירים", נכתב.

תגיות:יהדותחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה