חדשות בארץ

"המבצע הגדול ביותר": המשטרה עצרה עשרות סוחרי נשק

בתום שנה של הפעלת סוכן סמוי במגזר הערבי, פשטו 1,600 שוטרים על 25 יישובים ברחבי הארץ ועצרו עצרות חשודים בסחר באמצעי לחימה. מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא: "נלחמים באלימות ובפשיעה בחברה הערבית בכל האמצעים"

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

(וידיאו: דוברות המשטרה)

המשטרה הודיעה הבוקר (שלישי), כי בתום שנה של הפעלת סוכן בתוך המגזר הערבי הופללו 78 סוחרי נשק המוגדרים "מהכבדים בישראל". כ-1,600 שוטרים, בהם לוחמי משמר הגבול וכוחות מיוחדים, פשטו הלילה (שלישי) על 25 יישובים ברחבי הארץ, כולל במזרח ירושלים, ועצרו 64 מהחשודים. במהלך הפעילות הסמויה נתפסו 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סלולרית מוכנים להפעלה.

הסוכן, עבריין לשעבר שחצה את הקווים, פעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שמספק נשק למעסיקיו. הוא גויס באוגוסט 2020 על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון, ובמהלך השנה האחרונה ביצע 48 עסקאות בסכום כולל של כארבעה מיליון שקלים, בהן רכש 53 כלי נשק תיקניים, שני מטעני חבלה ותחמושת רבה, זאת במטרה להפליל את סוחרי הנשק. כלי הנשק שנרכשו כללו מקלע מסוג מאג, 25 רובי סער M16 תיקניים, שבעה רובי סער קלצ'ניקוב ו-13 אקדחים.

הפעילות, שהחלה בצפון הארץ, התרחבה בהמשך גם לעבר סוחרי וספקי נשק במרכז. במשטרה ציינו, כי "מדובר במבצע הסמוי שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה ולכמות כלי הנשק הגדולה ביותר שנתפסה במבצע מסוג זה".

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, אמר: "אנחנו נלחמים באלימות ובפשיעה בחברה הערבית בכל האמצעים. מעבר לפעילות בפן הפלילי אנו תוקפים אותם גם בפן הכלכלי, הרישויי, הבריאותי והתברואתי, תוך שיתוף פעולה עם כל גופי אכיפת החוק במדינה. זו מלחמה של ממש על עתיד החיים היום יומיים של כל אזרחי המדינה וביטחונם האישי, זו מלחמה כנגד חדירת השפעת גורמים עבריינים על הרשויות המקומיות המנסים ומצליחים לשים יד על כספי הציבור, זו מלחמה כנגד סחיטה של בעלי עסקים במגזר הפרטי".

"יש פה ארגונים שמנסים לקחת נתח מחלק משמעותי של הפעילות הכלכלית במדינה, ציבורית ופרטית. זה מסתכם בסכומי כסף עצומים, ואם לא נמשיך ונפעל לחסל אותם הם ילכו ויתחזקו. אסור שהפשע ישתלם, וחייבים להמשיך לפעול ביתר עוצמה ולהגביר את הלחץ על העבריינים".

תגיות:משטרת ישראלסוחר נשקהחברה הערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה