חדשות בארץ

נתניהו: "בנט – מגדולי גונבי הקרדיט בעת החדשה"

בנאום במהלך דיון 40 חתימות בכנסת, תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו את ראש הממשלה נפתלי בנט: "בזכות הזינוק הכלכלי שהבאנו, ורק בזכותו, אתה יכול להתרברב בצמיחה של 7% כאילו עשית משהו. לא עשיתם כלום"

נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:45)

הקואליציה נחלה הערב (שני) הפסד מביך בכנסת, כאשר לא הצליחה לאשר את הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט בתום דיון 40 חתימות שיזמה מפלגת הציונות הדתית בנושא "הקמת מדינת טרור בלב הארץ". לאחר שהתברר כי לא תשיג רוב בהצבעה השמית, בשל היעדרם של שני חברי כנסת מרע"מ וחברת כנסת חולה מישראל ביתנו, היא החליטה להחרים אותה. 52 חברי כנסת הצביעו נגד הודעת ראש הממשלה, ללא תומכים, וחמישה נמנעו.

במהלך הדיון תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בחריפות את ראש הממשלה: "בנט מתרברב בנתון הצמיחה הכלכלי של ישראל בארבעת החודשים האחרונים. מסתבר שבנט הוא לא רק גדול מוליכי השולל, הוא גם מגדולי גונבי הקרדיט בעת החדשה".

"כל מי שמבין בכלכלה מבין שצמיחה כלכלית היא לא דבר שנוצר יש מאין בארבעה חודשים. הצמיחה הזו היא תוצאה של מדיניות סדורה שאנחנו הובלנו בארבע השנים האחרונות, ועוד קודם לכן, ובייחוד היא תוצאה של ההחלטות הנכונות שקיבלנו במהלך הקורונה", הצהיר נתניהו. "בשיא המשבר, כשמיליוני ישראלים חששו לפרנסתם, העברנו שורה ארוכה של החלטות כלכליות וחברתיות שהצילו את כלכלת המדינה וגם את החברה בישראל. נתנו רשת ביטחון כלכלית לעובדים ולמובטלים, הענקנו חל"ת ודמי אבטלה, הבאנו מענקים".

"אתם זוכרים את הביקורת שהייתה כאן בכנסת, בתקשורת ובמסדרונות הפקידים על הצעדים שהובלנו? הם זעקו שאנחנו 'הורסים את כלכלת ישראל'. ההיפך הגמור קרה. הצלנו את כלכלת ישראל, חילצנו את אזרחי ישראל ממשבר כלכלי וחברתי. אלמלא הפעולות שלנו, כלכלת ישראל הייתה מתרסקת".

"בחודש מאי, עוד לפני חילופי הממשלה, ישראל דורגה לראשונה בהיסטוריה בין 20 הכלכלות המובילות בעולם בתל"ג לנפש. זה הישג כביר שהושג בזכות המדיניות הכלכלית שהובלנו. לפני שהתחלפה הממשלה, בנק ישראל קבע שהצמחנו את המשק ב-15.4%. בזכות הזינוק שאנחנו הבאנו לפני הבחירות, ורק בזכותו, אתם יכולים להתרברב היום בצמיחה של 7%, כאילו עשיתם משהו. לא עשיתם כלום. בנט, כדאי שתבין שאזרחי ישראל יודעים את האמת".

נתניהו תקף את תקציב המדינה, שאושר לפני מספר ימים בכנסת: "זה תקציב שמעלה מיסים ומחירים, שפוגע בפריפריה ומתעלל בשכבות החלשות ובחברה החרדית. זה לא תקציב חברתי. אני מציע לך, בנט, אולי תרד כבר מהספינים. אולי כבר תעשה פעם אחת משהו אמיתי. הרי אתה כבר יודע, לא תהיה פה הרבה זמן. אז מוטב שתנצל את מעט הזמן כדי לעשות משהו אמיתי".

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האיראני, אמר נתניהו: "איראן מזהה את החולשה שלכם, והיא מסתערת ומנסה לנצל כל הזדמנות. לצערי, בעוד פחות מחודש איראן תחזור לדיונים עם המעצמות על חזרה להסכם הגרעין. ההסכם הוא סכנה קיומית לביטחון ישראל. הוא יאפשר לה להעשיר אורניום במסות אדירות ללא הגבלה. זה התנאי ההכרחי להכנת ארסנל של מאות פצצות גרעין שמכוונות על הראש שלנו. הם יעשו זאת באין מפריע, והכל בהכשר בינלאומי. ומה עושה הממשלה הזאת? לפיד עומד בהתחייבותו למדיניות 'אין הפתעות', שכובלת את ידינו. בנט שותק, ומקפיד לשמור על התחייבותו לממשל האמריקני שלא לפעול פומבית נגד חזרת איראן להסכם".

"כשאני הייתי ראש ממשלה פעלנו אחרת. אמרתי לאמריקנים: לא אפתיע אתכם, אני אומר לכם שאעשה כל מה שצריך כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. בזכות המאמצים הללו הצלחנו להביא את ארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין הנורא. בזכות המאמצים המדיניים והמבצעיים שלנו, הצלחנו לעצור ולעכב את איראן מלהשיג נשק גרעיני".

"בנט חלש ושותק. מנהיגי העולם לא סופרים אותו, מכיוון שגם הם יודעים שהוא ראש ממשלה בובה שלא עובר את אחוז החסימה. הוא בסך הכל אבן שדורכים עליה בדרך ללפיד כראש ממשלה. זה החלום של השמאל".

"אתם משליטים את התנועה האסלאמית על ערביי ישראל. עשרות המיליארדים שנתתם לתנועה האסלאמית יחזרו אלינו כמו בומרנג. הכסף הזה זורם בלי שום בקרה ובלי שום אחריות. אנחנו יודעים לאן זה יגיע. אזרחי ישראל ישלמו במשך שנים את מחיר הכניעה המבישה הזאת לרע"מ", סיכם נתניהו.

 

סמוטריץ': "למילים של בנט אין שום ערך"

ראש הממשלה, שעלה לדוכן לפני נתניהו, הסתפק בנאום תגובה קצר לביקורת שהשמיעו הדוברים במהלך הדיון: "התבקשתי להשיב על משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ. להלן תשובתי: אין כל משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ".

בפתח הדיון אמר יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "כבר כמעט יובל שנים הבית הזה דן על קווי 67'. הממשלה הזאת מחזירה אותנו לדיון על קווי 48'. ההתקוממות הערבית שאנחנו רואים לנגד עינינו, אם בירי ובאבנים ברחובות לוד עכו ויפו, ואם בנאומים מעונבים מבית התנועה האסלאמית – הידיים ידי עבאס, הקול קול חאג' אמין אל חוסייני".

"הממשלה מקדמת תהליך מדיני, זה לא משנה כמה בנט יכחיש הרי למילים שלו שום אין ערך", הוסיף סמוטריץ'. "יאיר לפיד כשר חוץ ובני גנץ כשר ביטחון החזירו את אבו מאזן מכחיש השואה למרכז הבמה ואיתו את הלחץ הבינלאומי. אבל זאת רק הבעיה הקטנה שלנו. הבעיה הגדולה היא שהממשלה הזאת מחזירה אותנו למלחמת העצמאות של תש"ח. כיום הממשלה מוחזקת על ידי מי שמסרבים להכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אנשים שאבותיהם פתחו נגדנו במלחמה ושבניהם רואים במדינת ישראל אסון, נכבה". הוא פנה ליו"ר רע"מ מנסור עבאס ואמר: "לא משנה כמה נפתלים בנטים ישתחוו עפר לרגליך, את קומתו של העם היהודי השב לארצו לא תשפיל וברוחו לא תפגע".

לכשלונה של הקואליציה בהצבעה אין משמעות מעשית, אולם הוא מהווה הישג מורלי לאופוזיציה. יו"ר הקואליציה עידית סילמן וממלא מקומה בועז טופורובסקי מתחו לאחר הדיון ביקורת על סירובה של האופוזיציה לקזז חברי כנסת: "מפלגות האופוזיציה שוברות פעם נוספת שיאים והפרה בוטה של כללי התנהלות ויחסי אנוש בסיסיים. היום הם בחרו, ולא בפעם הראשונה, שלא לקזז חברי כנסת באבל וחברת כנסת חולה. בעוד שרק לפני שלושה ימים בהצבעות על תקציב המדינה, יו"ר הכנסת קיזז עימנו חברת כנסת חולה של האופוזיציה. הרצון שלהם לשתק את עבודת הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל קיבל היום הוכחה נוספת שנתניהו וחבריו בחרו להיות אופוזיציה לא רק לממשלה, אלא למדינה כולה. ככה זה כשהקטנוניות גוברת על האנושיות".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, מסר: "הקואליציה נחלה היום תבוסה נוספת במליאה. כל השאר – תירוצים. שוב הוכח שהממשלה תלויה לחלוטין ברע"מ. בלעדיה אין לה רוב, והחרמת הדיון היא ניסיון עלוב לטשטש אמת פשוטה זו. העברת התקציב לא מכסה על חולשתה של הממשלה ועל היעדר התמיכה הציבורית בה, אשר מתגלים כבר היום בכנסת במלוא העוצמה".

"התירוץ של הממשלה להחרמה הוא תירוץ עלוב. כשקיזזנו את חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי כשישב שבעה, הקואליציה הפרה את הקיזוז והוא הגיע להצביע. כשהצענו להשלים את דיוני התקציב ביום ראשון ולא ביום שישי, כדי לכבד את מנהגי המוסלמים ואת ההכנות לשבת, הקואליציה סירבה. אין להם כבוד לא לימי אבל ולא לימי שבתון. הם פועלים בדורסנות חסרת תקדים, ועכשיו זועקים את זעקת הקוזאק הנגזל".

בסיעת ש"ס אמרו כי "הממשלה, שחגגה בראוותנות רק לפני יומיים את 'יציבות הקואלציה' לאחר התקציב, נמלטה היום מהמליאה בעת ההצבעה על הודעת ראש הממשלה בהיעדר רוב ואף משכה את כל החוקים. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהודעת ראש הממשלה לא זוכה לרוב בכנסת. אוי לבושה. הציבור רואה את התפוררות הקואליציה המפולגת ורואה את חוזקת האופוזיציה המלוכדת המייצגת את רוב העם בישראל. נמשיך להיאבק בכל העוז עד להפלת הממשלה".

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה