חדשות בארץ

שינוי בחוק: לפיד וליברמן לא יחויבו להגיע לקבינט הקורונה

ועדת השרים לחקיקה שינתה את הרכב קבינט הקורונה, כך שהשרים לפיד וליברמן לא יידרשו להגיע לישיבותיו. הליכוד: "הממשלה הרעה הזאת אומרת 'באנו לעבוד' – הם שכחו להוסיף: 'באנו לעבוד עליכם'"

ליברמן, לפיד ובנט (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)ליברמן, לפיד ובנט (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
אא

ועדת השרים לחקיקה אישרה שינוי בחוק הקורונה, שנועד לפטור את ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מהתייצבות לישיבות קבינט הקורונה. כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12.

כזכור, בחודש אוגוסט פורסם כי לפיד וליברמן נעדרים באופן קבוע מישיבות קבינט הקורונה, וזאת על אף שהחוק מחייב אותם בכך. בעקבות הסערה הציבורית שפרצה, הודיע לפיד כי הוא "קשוב לביקורת" ו"ככל שניתן ישתתף בישיבות קבינט הקורונה, בכפוף לתפקידו כשר החוץ ולמאמצי העברת התקציב".

מנגד, ליברמן הבהיר כי אין בכוונתו להגיע לקבינט. הוא טען כי סיכם עם השר במשרדו, חמד עמאר, על חלוקת עבודה לפיה עמאר ייצג אותו בישיבות הקבינט. בחודש שעבר, לאחר שבמשרד המשפטים הבהירו כי עמאר אינו יכול למלא את מקומו ללא תיקון חקיקה בנושא, הודיע ליברמן כי לאחר אישור התקציב בכוונתו לשנות את החוק המחייב אותו להשתתף בישיבות אלו.

בניגוד לנוסח הנוכחי של החוק, המחייב נוכחות קבועה בקבינט של מספר בעלי תפקידים, ביניהם לפיד וליברמן, הנוסח החדש שאושר אתמול (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה מציע "למחוק את רשימת השרים החברים בוועדת השרים לטיפול במשבר הקורונה והשלכותיו, ותחת זאת לקבוע כי מספר החברים בה לא יעלה על מחצית ממספר שרי הממשלה". התיקון לחוק נדרש לקבל את אישור הכנסת.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מה עושים שני שרים בכירים שנתפסו כשהם מבריזים מקבינט הקורונה? פשוט, משנים את החוק! הממשלה הרעה הזאת אומרת 'באנו לעבוד' – הם שכחו להוסיף: 'באנו לעבוד עליכם'".

תגיות:יאיר לפידהליכודאביגדור ליברמןקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה