חדשות בארץ

טיהור פוליטי? בכירים במשרד התחבורה נדרשו להתפטר

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, דרשה משני בכירים במשרד המזוהים עם הליכוד להתפטר מתפקידם. גורמים במשרד התחבורה טוענים כי מדובר בניסיון טיהור פוליטי

אדלר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:24)

שרת התחבורה מרב מיכאלי ומנכ"לית משרדה מיכל פרנק פועלות להדיח שניים מבכירי המשרד, המזוהים עם הליכוד ומקורבים לשרה הקודמת מירי רגב. כך דיווח אמש (ראשון) מיכאל שמש בכאן חדשות.

על פי הדיווח, פרנק פנתה בשבוע שעבר לשילה אדלר, המכהן כראש אגף התשתיות במשרד התחבורה, ולראש הרשות לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו, ודרשה מהם להניח מכתבי התפטרות על שולחנה.

אדלר כיהן בעבר כמנכ"ל מועצת יש"ע ושימש כראש מטה השטח בקמפיין הליכוד. נתניהו הינו איש ליכוד, שכיהן כראש המטה של השר לשעבר גלעד ארדן. השניים מונו לתפקידיהם הבכירים במשרד התחבורה במכרזים מקצועיים ובהתאם לחוק.

דרישתה של פרנק מאדלר ומנתניהו להניח את המפתחות נומקה על ידה בסיבות מקצועיות, אולם גורמים במשרד התחבורה טענו כי מדובר בניסיון טיהור פוליטי שנועד לאפשר למיכאלי למנות מקורבים משלה לתפקידים הבכירים. הגורמים צוטטו ב"ישראל היום" כמי שאמרו: "לשניהם יש ניסיון, זו לא השאלה. על פניו זה נראה כמו רצון להוציא החוצה אנשים שמזוהים עם הממשלה הקודמת והשרה הקודמת".

"יש עוד מינויים שנעשו בשנים האחרונות במשרד, על ידי כל השרים הקודמים", הוסיפו הגורמים. "אז בעצם הולכים לניקוי אורוות? אולי בסוף ידרשו מכל מי שלא מזוהה עם הממשלה או מי שמזוהה עם הליכוד ללכת הביתה, גם בעלי תפקידים שהם אנשים מקצועיים? צריך לשפוט אנשים לפי רמת המקצועיות והתפקוד ולא הזיהוי הפוליטי". ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה לטענות.

חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד הגיב: "השרה מרב מיכאלי כנראה חושבת שאנחנו עדיין בימי מפא"י ה'עליזות', ובלי 'פנקסה אדומה' אין עבודה. שיאי שחיתות, אלימות ובריונות שנשברים כל יום מחדש".

שרת התחבורה לשעבר, מירי רגב, מתחה אף היא ביקורת חריפה על שרת התחבורה הנוכחית ועל הממשלה: "לזה התכוון יאיר לפיד שאמר שזו 'ממשלה נורמלית של אנשים נורמליים שבאים מהמקום הנכון'? לכן אתם ממנים מקורבים ובני משפחה, בגלל זה לכם הכול מותר ורשויות אכיפת החוק לא קיימות? זה מה שמנסה לעשות גם הגב' מרב מיכאלי, לתפור תיקים ולהדיח אנשים מקצועיים, בעלי ידע ובעלי ניסיון שעברו את כל ההליך המסודר של נציבות שירות המדינה ונבחרו כדין לתפקיד. שכל חטאם זה שהם מונו במהלך כהונתי כשרת התחבורה".

"רק תתארו לכם מה היה קורה בתקשורת אם אני הייתי מגיעה למשרד ומפטרת שני עובדים מקצועיים שעברו את הליך נציבות שירות המדינה. ואל תתבלבלו, אני לא מדברת על תפקיד מנכ"ל שהוא משרת אמון. כל שר או שרה שמגיעים מחליפים את מנכ"ל המשרד וזה בסדר, כך מקובל. אני מדברת על מינויים מקצועיים שנבחרו לאחר תהליך מקצועי ומסודר של נציבות המדינה. ברור לכולנו שכל אבירי הדמוקרטיה, התנועה לאיכות השלטון, היועמ"ש, כלי התקשורת, כולם היו מתעוררים ופותחים עם זה את כל המהדורות".

"אז אני מודיעה לך, הגב' מיכאלי, ימי מפא"י האפלים שבהם עורפים ראשים בגלל פוליטיקה עברו, וההתנהלות של מפא"י לא תחזור. אין לאיש את הזכות לפטר או לתפור תיקים לאף אחד שמונה באופן מקצועי ומסודר, רק בגלל היבטים פוליטיים ורצון למנות מקורבים", סיכמה רגב.

תגיות:משרד התחבורהמרב מיכאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה