סיפורים אישיים

בעקבות נחיתת חירום בתאילנד: 3 בחורים אובדים חזרו הביתה

3 בחורים רחוקים מהדת הגיעו לישיבת 'אש התורה' בזכות... נחיתת חירום בתאילנד

  • ג' כסלו התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב ראובן קרלנשטיין זצ"ל סיפר על רבי שכנא זאהן, תלמידו של החפץ חיים, שטס מאמריקה לארץ ישראל. במהלך הטיסה קרתה תקלה, והמטוס נחת נחיתת חירום בתאילנד.

היה זה ערב ראש השנה. לאחר בירור קצר התברר לו שיש שם רק מנין אחד, של יהודים רחוקים מאוד מהדת, ובימים הנוראיים הם מתקבצים להתפלל יחד.

הוא ביקש מהגבאים להפריד בין הגברים לנשים בתפילה. הם סירבו, אך למרבה הפלא הציבור דוקא הסכים, ואכן התפילה היתה בהפרדה. לפני התקיעות ביקש רבי שכנא רשות לומר כמה מילים, וכשסיים את דבריו, הוסיף ואמר: "מי שרוצה יכול לבוא אלי לישיבת 'אש התורה', בירושלים עיר הקודש".

לאחר ראש השנה הצטרפו שלושה בחורים לישיבה, ובעקבותיהם הגיע ועוד כמה!

"רבותי", זועק הרב קרלנשטיין. "בן אדם לא מבין כלום! הוא עומד ותמה. השאלות מציפות ומאיימות: 'מה יהיה? איך עושים ראש השנה בתאילנד? איך זה קרה? למה זה קרה?…' מי שמנהל את העולם רצה שקבוצת בחורים מתאילנד יגיעו ללמוד בישיבה! נו? מה אתם אומרים? אפשר להבין משהו?"

הרב קרלנשטיין מוסיף ומספר על שני חסידי סאטמר שטעו בדרכם, והגיעו לעיר אחרת מזו שהיו צריכים להגיע אליה. היה זה בערב שבת. העיר אליה הגיעו היתה גויית לחלוטין, מלבד יהודי אחד. הם דפקו על דלתו על מנת לבקש להתארח בביתו בשבת.

כשפתח להם – ראו לפניהם יהודי הנראה כגוי גמור. להפתעתם סיפר להם היהודי כי שני בניו, הלומדים באוניברסיטה עתידים להגיע לשבת. לכבודם, הורתה לו אשתו לקנות חלות, ונרות להדלקה, כדי שירגישו קצת טעם של שבת…

בסעודות השבת, שכללו חלות וירקות, מצאו החסידים שפה משותפת עם שני בניו של בעל הבית. אחד מהם הגיע ללמוד בישיבת קמניץ, והשני בישיבת מיר (!)

"לעיתים מגיעה ההארה סמוך ונראה למקרה, לעיתים שנים אחר כך, ולעיתים בכלל לא. אבל מה שבטוח: יש מי שמנהל את העולם, וכל טעיותינו מושגחות ממנו", מסיים הרב קרלנשטיין את דבריו.

הרב יצחק פנגר - השגחה פרטית נפלאה:

 

מהי אמונה בהשגחה פרטית? הרב יגאל כהן בהרצאה מרתקת:

כמורה? לונדון? בוא תישאר בארץ

תגיות:סיפורים אישייםתאילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה