חדשות יהדות

מפתיע: זה מה שאמר הרב אלימלך בידרמן על התייקרות ה"חד פעמי"

החד פעמי התייקר – וזה מה שאמר על כך המשפיע, הגאון רבי אלימלך בידרמן: "גם מעשה חד פעמי – יקר וחשוב מאוד. גם לחד פעמי יש מחיר גבוה"

  • ג' כסלו התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

המשפיע הגאון רבי אלימלך בידרמן הפתיע את קהל שומעיו, כאשר התייחס להתייקרותם של מוצרי ה"חד פעמי". "אנחנו בתקופת 'עקבתא דמשיחא' והיוקר יאמיר", אמר הרב בידרמן. "החד פעמי התייקר. אנו לומדים מזה בעקבתא דמשיחא, כאשר אדם סוגר את העיניים פעם אחת, סוגר את הפה פעם אחת – זה גם שווה הרבה מאוד, ויקר בעיני הקב"ה. כל מעשה טוב, אפילו חד פעמי – יקר מאוד, יש לו מחיר גבוה".

באותו עניין, בחור ישיבה נסע מישיבתו בליטא אל ביתו, ובדרך עבר דרך ראדין, על מנת לקבל ברכה מה'חפץ חיים'. כאשר הגיעה הרכבת לראדין היתה השעה מאוחרת מאוד. חתנו של ה'חפץ חיים', רבי צבי לוינסון הזמינו לביתו. הכין לו ארוחה חמה ומזינה, והציע לו מיטה לשינה.

עייף ומותש מטלטולי הדרך, כאשר בחוץ שורר קור מקפיא עצמות, נכנס הבחור למיטה והתחמם תחת השמיכה החמה. לפתע נזכר כי עדיין לא התפלל תפילת ערבית. "כה קשה לצאת מהשמיכה החמה אל הקור המצמית", הרהר הבחור, והחליט כי יישאר להתחמם מעט מתחת השמיכה, ואחר כך יקום אל הקור המצמית ויתפלל תפילת ערבית.

עייפותו גברה, והוא שקע בשינה עמוקה שנמשכה עד הבוקר... כשקם לתפילת שחרית, שכח לחלוטין כי לא התפלל אתמול ערבית...

לאחר התפילה שחרית ואכילת פת שחרית, לקחו ר' צבי לוינסון אל חמיו, גדול העולם ה'חפץ חיים'. בטרם הספיק הבחור לפתוח את פיו אמר לו ה'חפץ חיים': "בעבר, כאשר הייתה עשירות גדולה ברוסיה, לו היה נופל לאדם מטבע של כסף מכיסו לא היה טורח להתכופף ולהרימה. אך בימים אלו, שהעשירות פחתה והעניות תפסה את מקומה, אם ייפול לאדם אף פרוטה של נחושת תיכף ימהר לחזר אחריה ולהשיבה אליו. כי במצב כזה, אף סכום פעוט לממון רב ייחשב".

הבחור התפלא מאוד. מדוע מספר לו ה'חפץ חיים' סיפורי מעשיות?

ה'חפץ חיים' המשיך בדבריו: "כשבית המקדש היה קיים, כביכול היתה עשירות בשמים - אולי לא היתה נחשבת כל כך תפילת מעריב של בחור צעיר. אולם עתה בימינו, כשהאפילה שוררת בעולם, והתמעטו כל כך שומרי המצוות – כביכול יש עניות בשמים, ובזמן כזה - הרי אפילו תפילה אחת של בחור יש לה חשיבות גדולה ולא מוותרים עליה בקלות בשמים"...

מיד נזכר הבחור בתפילת ערבית ששכח אמש, והבין את שאמר ה'חפץ חיים' ברוח קדשו…

מה כוחו של המעשה הבודד? הרב זמיר כהן בהרצאה מרתקת:

תגיות:חד פעמייוקר מחיההרב אלימלך בידרמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה