חדשות בארץ

"אין גבול לציניות": ח"כ אורבך בירך על אישור התקציב – וחטף אש

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה בירך על אישור התקציב תוך שימוש במושג "ראשית צמיחת גאולתנו", וחטף ביקורת זועמת ברשת: "רמת ניתוק ויהירות מדהימים"

ח"כ ניר אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90).ח"כ ניר אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90).
אא

חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) בירך הבוקר (חמישי) על אישור תקציב המדינה במליאה. "יש תקציב לשנת 2021", כתב בטוויטר. "כל מי שמאמין במדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו צריך לשמוח ביום הזה. המדינה יוצאת מהכאוס שהייתה בו בשנים האחרונות. אפשר להיות ציני וספקני אבל אנחנו מוכיחים שאפשר גם אחרת".

דבריו של אורבך עוררו תגובות נזעמות ברשת. חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כתב: "חלום הדורות התגשם. הקמתם ממשלה עם תומכי טרור וחברתם למפלגות שעצם המושג 'ראשית צמיחת גאולתנו' זר להם כדי להרוס את הרבנות הראשית, מפעלו של הרב קוק. הוכחתם שאין גבול לציניות. ברכותיי".

עורך העיתון "בשבע", עמנואל שילה, תקף בחריפות: "לא יעזור שתעופו על עצמכם. הציונות הדתית, ברובה המכריע, מתביישת בכם. כולל רבים מחבריכם לרשימה: אלון דוידי, עמיחי שיקלי, שי מימון, פרופ' אשר כהן, רוני ססובר. הקואליציה עם אסלאמיסטים אנטי ציונים, עם שמאל פוסט-ציוני ועם החילוניות הכי מיליטנטית היא הדבר הכי רחוק מצמיחת גאולתנו".

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, כתב: "הציוץ הזה הוא מכונן בעיניי. הביטוי ראשית צמיחת גאולתנו הוא זה שרואה במדינה קודש, שרואה בה את חזרת השכינה לציון. המחשבה של ניר, שממשלה עם תומכי טרור ושמאל קיצוני שפועל להפוך את המדינה לכל אזרחיה, שפועל למחוק את שם ה' והזהות היהודית כתפיסת עולם מהמדינה, שתקציב שמעביר מיליארדים לאויבים ופוגע בשכבות חלשות זה גאולה, אחרי שהרב דרוקמן ישב מול הבית שלו ובכה עם כל גדולי ישראל להסביר לניר שזה הפך רצון השם וזו ממשלה שפוגעת בתהליך הגאולה. לצייץ בחיוך מתנשא שזה מה שהקב"ה רוצה וכל הדתיים צריכים עכשיו לשמוח – זה רמת ניתוק ויהירות מדהימים".

תגיות:תקציב המדינהניר אורבךשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה