חדשות בארץ

"טל שמיים": מערכת חדשה לגילוי איומים מתקדמים בצפון הארץ

מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וחיל האוויר החלו בהצבת מערכת "טל שמיים", פלטפורמה אווירית המיועדת לגילוי והתרעה של איומים מתקדמים. המערכת תוצב באתר ייעודי בצפון הארץ

מערכת "טל שמיים" (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)מערכת "טל שמיים" (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
אא

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) על תחילת הצבתה של מערכת "טל שמיים" בצפון הארץ, בתום תהליך פיתוח וייצור של מספר שנים. מדובר בפלטפורמה אווירית, מהגדולות מסוגה בעולם, המיועדת לגילוי והתרעה של איומים מתקדמים. ההצבה מבוצעת על ידי מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, בשיתוף עם חיל האוויר, ויחד עם התעשייה האווירית המשמשת כקבלן ראשי לפיתוח המערכת.

מערכת "טל שמיים" כוללת את הפלטפורמה האווירית שפותחה על ידי חברת TCOM האמריקנית, ואת מערכת המכ"מ המתקדמת מפיתוח אלתא של התעשייה האווירית. היא תספק יכולת משלימה למערך הגילוי ולמערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר ומדינת ישראל. המערכת, שמוצבת בתוך בלון ענק, פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים (MDA).

במשרד הביטחון ציינו, כי הבלון יוצב באתר ייעודי בצפון הארץ שהקים אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ויהווה מרכיב משמעותי בחיזוק ההגנה על גבולות המדינה.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מברך את מנהלת 'חומה', את חיל האוויר, התעשייה האווירית והשותפים האמריקניים על עוד פריצת דרך טכנולוגית שתחזק את ההגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל. הצלחת המערכת החדשה מבצרת את חומת ההגנה שבנתה ישראל מול האיומים האוויריים הרחוקים והקרובים שנבנים על ידי אויביה. באמצעות יכולות הגילוי ומערכת ההגנה הרב שכבתית, יישמר היתרון של ישראל באזור, ויתאפשר מרחב הפעולה המבצעי הנדרש לשמירה על ביטחונה".

מערכת ''טל שמיים'' (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)מערכת ''טל שמיים'' (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

ראש מנהלת "חומה", משה פתאל, אמר: "בשנה האחרונה הוכחנו, במספר רב של ניסויים מוצלחים, את יכולת ההתמודדות של כלל מערך ההגנה הרב-שכבתית של ישראל מול איומים מתקדמים ובהם טילי שיוט. מנהלת 'חומה' במפא"ת, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, בשיתוף חיל האוויר והתעשיות, ממשיכות לחזק את יכולות הגילוי של ישראל. בלון הגילוי האווירי ישייט בגובה רב, יצפה לטווחים רחוקים ויאפשר יכולת גילוי מקסימלית של איומים מתקדמים מכיוונים שונים".

ראש הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים, אדמירל ג'ון היל, הוסיף: "מערכת הסנסור המוגבה מהווה דוגמה מצוינת לשיתוף פעולה בין הסוכנות להגנה מטילים (MDA) למנהלת 'חומה' במשרד הביטחון ולתעשיות שותפות. טכנולוגיה ומחקר מסוג זה מניבות תועלת לשתי המדינות. מערכת זו תשפר את יכולותיה של מדינת ישראל בגילוי איומים מתקדמים לשמירת היתרון הצבאי האיכותי הישראלי".

מפקד חיל האויר, אלוף עמיקם נורקין, אמר כי "מערכת 'טל שמיים' תהווה מרכיב משמעותי בחיזוק ההגנה על גבולות המדינה אל מול מגוון איומים, ותתרום ליכולות בניית תמונת שמיים מדויקות ורחבות יותר. ברשות חיל האוויר מערכים המשלבים כוחות בהגנה ובהתקפה, המגנים על שמי מדינת ישראל וריבונותה".

תגיות:משרד הביטחוןבני גנץטל שמיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה