חדשות בארץ

הצעירה הנכה נגד רכבת ישראל: "המאבטח אמר לי ’אין מי שיעלה אותך, תחזרי הביתה’"

אסתי ריבקין, צעירה מכפר חב"ד שזקוקה לשירותי הרכבת בשביל להגיע למקום עבודתה, החליטה להגיש תביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בשל בעיות הנגשה: "הרגשתי שצוחקים לי בפנים ואמרתי 'חלאס'. החלטתי להגיש תביעה בשם כל הנכים"

  • כ"ז חשון התשפ"ב
בעיגול: אסתי ריבקיןבעיגול: אסתי ריבקין
אא

אסתי ריבקין, בת 22 מכפר חב"ד, מרותקת לכיסא גלגלים. לאחרונה היא הגישה תביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בגלל בעיות הנגשה. בראיון למגזין "לאישה", היא מסבירה את הסיבה להגשת התביעה: "אני נכה המתניידת בכיסא גלגלים ממונע, והרכבת היא הדרך היחידה שלי לנסוע מביתי בכפר חב"ד לבית הספר לחינוך מיוחד שבו אני עובדת בראשל"צ. אדם נכה לא יכול להגיע לרכבת בספונטניות, הוא חייב לתאם את בואו שלוש שעות מראש. אבל גם כשתיאמתי מראש, הסיוע לא תמיד חיכה לי בתחנה, ופעמים רבות פשוט חזרתי הביתה בלי לנסוע למחוז חפצי".

אסתי אומרת כי היא צריכה לתאם את הגעתה לתחנת הרכבת מראש משום שהיא צריכה עזרה. "היה שבוע שבו במשך שלושה ימים רצופים לא היה לי איך לנסוע לעבודה, ובכל פעם שהתלוננתי נפנפו אותי וניסו להאשים אותי שלא תיאמתי מספיק זמן מראש. כמה פעמים נתקעתי על הרכבת עצמה כי הפקח לא ראה אותי, ופשוט המשכתי בנסיעה. פעם אחת ירדתי בתחנה בכפר־חב"ד אבל המעלית לא עבדה ולא יכולתי לעבור לצד השני ולצאת מהתחנה. אמרו לי 'תמשיכי לתחנת לוד ושם תעברי לצד השני ותחזרי ברכבת לכפר־ חב"ד'. נסעתי ללוד, עברתי לצד השני וגיליתי שאופס, גם שם המעלית לא עובדת. הקש ששבר את גב הגמל אירע ביום חמישי שעבר. תיאמתי נסיעה לילה קודם, שלחו לי הודעת אישור, ובשש וחצי בבוקר הגעתי לתחנה ולא היה שם אף אחד חוץ מהמאבטח. הוא אמר לי 'אין מי שיעלה אותך, תחזרי הביתה'. אחר כך התקשרו אליי משירות הלקוחות ונתנו לי פיצוי של ארבעה כרטיסי נסיעה. הרגשתי שצוחקים לי בפנים ואמרתי 'חלאס'. החלטתי להגיש תביעה בשם כל הנכים".

אסתי מסבירה כי הרכבת היא הדרך היחידה שלה להגיע לעבודה. היא ניסתה בעבר להתנייד באוטובוסים, אך נהגי האוטובוס לא שמחים לעזור לה לעלות, בלשון המעטה או שהם בכלל לא עוצרים בתחנה. לדבריה, היא ממתינה כבר 3 שנים לקבלת טופס ירוק, שיאפשר לה להוציא רישיון נהיגה.

אסתי נולדה בכפר חב"ד, בת הזקונים למשפחה חרדית בת 7 ילדים. היא נולדה עם מחלה הנקראת פרכת שגורמת לעצמות שלה להישבר בקלות. בזכות החוויות שעברה בחיים, היא הקימה בגיל 15 את עמותת "רגע קסום" שמטרתה לסייע לילדים נוספים להתמודד.

"הייתי מנהלת העמותה הצעירה ביותר בארץ, ובגיל 17 וחצי זכיתי בפרס שר החינוך לנוער מתנדב. המטרה שלי היא לעורר מודעות מגיל צעיר. יש לי אחיינית מהממת בת ארבע שרואה הרבה פעמים שמכוניות חוסמות את המדרכות. יום אחד היא אמרה לי: 'כשאהיה גדולה אני לא אחנה על המדרכה'".

רכבת ישראל מסרה בתגובה לכתבה שפורסמה במגזין "לאישה": "איננו מגיבים על עניינים שמתבררים בבית משפט, אבל חשוב לדעת שרכבת ישראל מסיעה בשנה כ־50 אלף נוסעים עם מוגבלויות, באמצעות מערך שירות הכולל ליווי וסיוע. בהתאם לתקנות הנגישות, אנו מבקשים לתאם כל נסיעה מראש. באשר למקרה הנדון, צר לנו על המקרה שנגרם מאי־הבנה נקודתית בין צוותי הרכבת ושבעקבותיו מנהל התחנה ומנהל האזור שוחחו עם הלקוחה, התנצלו בפניה, ונתנו לה את מספר הטלפון האישי שלהם. המעלית המדוברת תוקנה מיידית".  

תגיות:נכיםכיסא גלגליםהנגשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה