חדשות בארץ

מבוכה: הקואליציה נאלצה למשוך את הצעת החוק

בתום שעות של פיליבסטר, נאלצה הקואליציה למשוך את הצעת החוק למיסוי רווחים ממשאבי טבע, כדי שלא לפגוע בלוח הזמנים להעברת תקציב המדינה

בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

האופוזיציה רשמה הלילה (שלישי) הישג, לאחר שבתום שעות של פיליבסטר נאלצה הקואליציה למשוך את הצעת החוק למיסוי רווחים ממשאבי טבע, כדי שלא לפגוע בלוח הזמנים להעברת תקציב המדינה.

הדיון במליאת הכנסת החל אתמול בבוקר בשעה 10:00. במשך שעות עלו חברי אופוזיציה לדוכן והציגו את הסתייגויותיהם לחוק. לאחר חצות הודיע השר זאב אלקין בשם הקואליציה כי הוא מושך את הצעת החוק. הוא הבהיר, עם זאת, כי בכוונת הקואליציה להחזיר את ההצעה לדיון בעוד כשבוע.

הדיונים בהצעת החוק המכונה "קרן העושר" החלו במליאה עוד בתחילת השבוע שעבר, ונפרשו על פני מספר ימים בהם חברי האופוזיציה המשיכו לנמק את ההסתייגויות הרבות שהגישו לחוק. משיכת החוק על ידי הקואליציה נועדה לפנות את הזמן לדיונים על חוק התקציב וחוק ההסדרים. הדיונים במליאה יתחדשו הבוקר בשעה 09:00.

על פי לוח הזמנים שהציבה הקואליציה, הדיונים צפויים להימשך עד מחר בערב ולהסתיים בנאומיהם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. לאחר מכן יחל שלב ההצבעות, והקואליציה שואפת לסיים אותו עד יום שישי.

בכחול לבן תקפו בחריפות את האופוזיציה, וטענו כי החלטתה למנוע את העברת הצעת חוק "קרן העושר" היא "שוד של כל אזרחי ישראל על ידי חברי כנסת חסרי אחריות וחסרי בושה".

"נמשיך לפעול בכדי שחוק 'קרן העושר' שיזמה השרה אורית פרקש הכהן יעבור, לטובת כל אזרחי ישראל. הם ימשיכו לדבר – ואנחנו נדאג לדור העתיד", הוסיפו בכחול לבן.

תגיות:תקציב המדינהמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה