חדשות בארץ

"ישראל מתאבדת": הסרטון המצמרר של ההורים השכולים

ארגון "עד כאן", יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, חשף את פרטיו המלאים של התחקיר בו נטען לקשרים בין בכירים ברע"מ וגורמים בחמאס. בסרטון שהופץ ברשת, מתחו בני משפחות שכולות ביקורת חריפה על ממשלת בנט

אא

ארגון "עד כאן", יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, חשף היום (שני) בכנסת את פרטיו המלאים של התחקיר שערך, בו נטען לקשרים בין בכירים ברע"מ וגורמים בחמאס.

בישיבה, בה השתתפו חברי כנסת ממפלגות הימין, משפחות שכולות ונכי צה"ל, הושק מסע ציבורי תחת הכותרת #ישראל_מתאבדת. במסגרת מסע זה, פורסם ברשת סרטון בו בני משפחות שכולות מתחו ביקורת חריפה על ממשלת בנט.

סא"ל (מיל') בועז קוקיא, אביו של לוחם הנח"ל רון הי"ד שנרצח בפיגוע על ידי מחבל בדואי ישראלי בערד וחבר פורום "בוחרים בחיים", אמר: "מדובר בליקוי מאורות לאומי שגורם להכנסת מפלגה בדלנית לתוך ממשלת ישראל, שבפועל תומכת באויבי ישראל – תנועות החמאס והאחים המוסלמים. ממשלת ישראל מתרחקת ממגילת העצמאות המהווה מצפן לאומי של המדינה".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" שארגונו ערך את התחקיר, אמר: "פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, שממשלת ישראל משתפת פעולה באופן מלא ומעבירה כספים מתקציב המדינה לידי גורמים אשר העבירו וקיבלו בעבר כספי טרור לידי משפחות מחבלים. אסור שתקציב המדינה יעבור במתכונתו הנוכחית, בה הוא מזרים מיליארדים לשליטת התנועה האסלאמית שמחוברת בעבותות לחמאס. אנו קוראים למרכיבים הציוניים שעדיין נמצאים בקואליציה לעצור את מחול השדים הזה ולפעול לתיקון המצב. עוד לא מאוחר לשנות את הגזרה הזו".

סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, המשמש בין היתר כיועץ המשפטי של פורום "בוחרים בחיים", הוסיף: "התלונה שהגשנו אמש למשטרה חושפת מציאות קשה ביותר, ובה עמותה רשומה בישראל מזרימה כספים לחמאס. בכירי העמותה מודים שהעמותה היא המשך ישיר של עמותה אחרת שהוצאה אל מחוץ לחוק בשל תמיכה בטרור. אותם בכירים אף מקיימים פגישות באופן תדיר עם גורמים בכירים בחמאס עזה. גורם בכיר אחר בעמותה היא אחותו של אחד המחבלים המרכזיים שהיו מעורבים בפיגוע בליל הסדר, בשנת 2002 במלון פארק בנתניה, שבו נרצחו 29 אנשים. עסקתי רוב חיי המקצועיים בהתמודדות עם הטרור הפלסטיני, בדגש על דרכי המימון שלו, ובמקרה זה אין רק עשן, אלא שריפה של ממש".

הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר הי"ד שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב, אמר כי התחקיר מספק "הוכחות חד-משמעיות לקשר בין רע"מ ועמותות האחים המוסלמים לחמאס שהם אויבי ישראל. ממשלת לפיד בנט לא תוכל להגיד 'לא ידענו'. הם, בעיניים פקוחות, מובילים את ישראל לאבדון. דם הנרצחים הבא יהיה על הידיים של לפיד ובנט. ישראל מתאבדת".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הצהיר כי "התחקיר הזה הוא רק קצה הקרחון. אין אחד שלא מבין איך זה הולך לעבוד, אין אחד שלא יודע שהכספים הללו מתעתדים לעבור לרשויות המקומיות כמלבנת כספים ומשם למימון טרור. חברי הממשלה מכירים את המסלול של הכסף, ולצערי לא יוכלו להגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'".

כזכור, בתחקיר – ששודר בחדשות 13 – נחשף כיצד גורמים בתנועה האסלאמית, בכירים במפלגת רע"מ שהיו ממנסחי ההסכם לכניסתה של המפלגה לקואליציה, פעלו להעברת כספים לממשל חמאס בעזה דרך "סיוע 48", עמותה ערבית-ישראלית הפועלת ביהודה, שומרון ועזה. 

מפרטי התחקיר עלה כי ראזי עיסא, בכיר ברע"מ המכהן כיו"ר האסיפה הכללית של התנועה האסלאמית וחבר במועצת השורא, ביקר בעזה במסגרת תפקידו כמנכ"ל עמותת "סיוע 48". בביקורו ברצועה נפגש עיסא עם ראזי חאמד, בכיר בחמאס. לפני מספר חודשים ערכה העמותה כינוס ברצועה, ובמהלכו הודה לה חאמד על תרומתה לעזה.

עוד צוין כי מנהלת סניף העמותה בטול כרם היא אזהאר שחרור, אחותו של המחבל מפיגוע הדמים במלון פארק, שמרצה בכלא הישראלי 29 מאסרי עולם על רצח הישראליים בפיגוע. בעלה ובנה של שחרור משתייכים לארגון הג'יהאד האסאלמי.

בתחקיר נחשף, בנוסף, כי בכירי אגף התקציבים באוצר ניהלו את המשא ומתן הקואליציוני עם רע"מ במשרדי עמותת "סיוע 48" בכפר קאסם, כשמנכ"ל העמותה ראזי עיסא משמש כאחד מאדריכלי המשא ומתן.

ברע"מ הגיבו אתמול לסערה שפרצה בעקבות התחקיר: "למרות שרע"מ חרטה על דגלה להוביל שיח סובלני ומכיל ולהימנע מהפצת שנאה ופילוג שגורמים פוליטיים ותקשורתיים מנסים למשוך אותה אליה, היא לא תבליג יותר על מסע השקרים, ההכפשות וההסתה, בניסיון לקשור את רע"מ ו/או התנועה האסלאמית לטרור", נאמר בהודעת המפלגה.

"אנו מודיעים על גיוס צוות משפטי אשר מלווה בשני משרדי עורכי דין המומחים לתביעות שיימינג, דיבה ולשון הרע, אשר יסרקו דברי כל מרואיין, והופעת כל עיתונאי, ותכני כל כתבה וכל הצהרה מכל איש וכל תנועה או מפלגה בכל הערוצים התקשורתיים והרשתות החברתיות, בכדי לבחון תביעתם על כל ריח של הסתה הנודף מדבריהם. רע"מ תמשיך בדרכה הממלכתית ועשייתה לטובת כלל אזרחי המדינה, ולא תיגרר לקרבות הצדדיים שגורמים עוינים מנסים למשוך אותה אליהם", לשון הודעת רע"מ.

תגיות:חמאסרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה