חדשות בארץ

המס על החד-פעמי: כך תקף ליברמן את העיתונאי שמתח עליו ביקורת

עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון תקף את המס על המוצרים החד-פעמיים, ואמר כי מדובר בהתרסה של שר האוצר אביגדור ליברמן כלפי הציבור החרדי. על הציוץ של ליברמן בו הוא נראה שוטף כוס: "בוא, אחי, יש לך צי של משרתות 40 שנה. לא שטפת כלי אחד בחיים". כיצד הגיב ליברמן?

  • כ"ו חשון התשפ"ב
ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) לביקורת עליו בעקבות המס על המוצרים החד-פעמיים. הוא בחר לעשות זאת במתקפה על עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון, אותו כינה "הנבל הכי גדול בתקשורת הישראלית".

לוינסון אמר הבוקר כי המס החדש מהווה פגיעה מכוונת של ליברמן בציבור החרדי, ותמך את דבריו בציוצים שהעלה לאחרונה שר האוצר בטוויטר בהם לעג לציבור זה. "מה שאיווט ליברמן עושה זה רק התרסה כלפי הציבור החרדי", אמר בחדשות הבוקר בערוץ 12. "כשמעלים תמונות מישיבה בבני ברק שקנתה חד-פעמי והוא מגיב 'תקנו מדיח' – הוא לא מנסה להסביר לציבור, הוא רוצה את הקטטה הזו. זה מכוער".

בהמשך התייחס לוינסון לציוץ המתריס האחרון של ליברמן מאמש, בו הוא נראה שוטף כוס יחד עם הכיתוב "אין צורך להמתין בתורים ארוכים ולהסתער על החד-פעמי, צריך רק להצטייד בנוזל כלים רב-פעמי". על כך אמר העיתונאי: "ראיתי את התמונה שלו. בוא, אחי, יש לך צי של משרתות 40 שנה, לא שטפת כלי אחד בחיים. תפסיק, זה גועל נפש, אני מכיר את אורח החיים בבית ליברמן בנוקדים, את המסיבות. על מי אתה צוחק – על אנשים שהשתמשו בחד-פעמי ועכשיו צריכים לעשות שינוי? מה זה נותן?".

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, הגיב ליברמן על הדברים: "הנבל הכי גדול בתקשורת הישראלית זה חיים לוינסון. אין לי אף משרתת בבית, וחיים לוינסון מעולם לא ביקר אצלי בבית. המסיבה האחרונה אצלי בבית הייתה לפני שנתיים, כשחגגנו 30 שנה לבן הקטן שלי".

כזכור, בחודש שעבר פרסם לוינסון טור בעיתונו, בו תקף בחריפות את ליברמן על הכוונה להטיל מס על הכלים החד-פעמיים: "אין זה סוד שהצרכנים הכבדים ביותר של הכלים החד-פעמיים הם אחינו החרדים. אם חושבים על זה לרגע, החרדים הם למעשה החברה הירוקה האמיתית, פשוט לא מעסיק אותם המיתוג הזה".

"מדובר בחברה עירונית ולא כפרית, שבה אחוז השימוש ברכב פרטי כמעט שלא קיים, במשפחות מעבירים בגדים מאחד לשני עד לבלות מוחלטת, לא קונים מוצרים יקרים ומיותרים, לא טסים לחו"ל כמעט לחופשה, גרים בבתים קטנים וצפופים, צורכים מזון באריזות ענק, יום בשבוע וחמישה חגים בשנה אפילו לא עולים לתחבורה ציבורית, חשמל מיותר לא מפעילים. כן, יש להם נקודת התורפה של החד-פעמי, אבל מעבר לזה, חברה ירוקה מושלמת".

"כמה קל להתחיל תמיד שינויים 'ירוקים' אצל אחרים", הוסיף לוינסון. "אני, לצורך העניין, יכול להציע למסות כוסות קפה חד-פעמיות בתל אביב ב-5 שקלים לכוס. למה לא? זה לא בזבזני? זה לא חד-פעמי? אז אוקיי, זה מנייר וזה מתכלה, אבל עדיין זה מייצר זבל מיותר בכמויות ענק וצורך אנרגיית ייצור ועלויות שינוע. ולמה? כמה 'נאורים' וכמה 'ירוקים' מרגישים כל אלו שיושבים עם כוס הקפה החד-פעמית שלהם, שהם צורכים אחת-שתיים כזו ביום, לעומת 'החרדים'".

"כמה נוח להרגיש ירוק כשמי שתשלם את מחיר המס היא האישה החרדית המוחלשת ממילא. זה מהלך הגמוני קלאסי, של שליטה. שאחרים ישלמו את המחיר החברתי כדי שאתה תרגיש הרבה יותר טוב עם עצמך", סיכם העתונאי.

תגיות:אביגדור ליברמןכלים חד פעמייםחיים לוינסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה