חדשות בארץ

שוהה בלתי חוקי מעזה ביצע פיגועי הצתה ברמלה

תושב רצועת עזה, המשתייך ל"גדודי חללי אל-אקצא", נכנס לישראל באישור הומניטרי כמלווה של אמו החולה. הוא ניצל את ההיתר, נשאר בארץ כשוהה בלתי חוקי וביצע פיגועי הצתה בעיר רמלה

התפרעויות ברמלה, ארכיון (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)התפרעויות ברמלה, ארכיון (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

הותר לפרסום, כי פוענחו פיגועי הצתות שהתבצעו בעיר רמלה לפני כחודש. סלימאן כסאב, תושב חאן יונס בן 29 ששהה בישראל באופן בלתי חוקי, נעצר ב-12 באוקטובר בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל בחשד לביצוע הפיגועים. הבוקר (שני) הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז.

על פי פרטי כתב האישום, כסאב נכנס לישראל בינואר 2020 באישור הומניטרי כמלווה של אמו, המטופלת באזור יהודה ושומרון על רקע מחלה קשה. לאחר סיום הטיפול באמו, הוא ניצל את ההיתר ונשאר בישראל כשוהה בלתי חוקי.

מחקירתו בשב"כ עלה כי כסאב משתייך לארגון הפת"ח ולזרוע הצבאית שלו, גדודי חללי אל-אקצא (התנזים). הוא עבר אימונים צבאיים, שכללו ירי בנשק ואימוני כוח גופני, במטרה לפעול נגד מדינת ישראל ואזרחיה.

עוד עולה מכתב האישום, כי ארגון גדודי חללי אל-אקצא ברצועת עזה פעל מול כסאב כדי לקדם פיגועים חמורים בישראל במתווים שונים – חטיפה, פיגועי תופת ופיגועי ירי. כסאב אף היה אמור לקבל לשם כך אמצעי לחימה, אולם עד למעצרו לא קיבל בפועל כספים מהארגון.

בחג הסוכות האחרון הכין כסאב בקבוקי תבערה, וכן הצטייד בסולר ובמכלי ספריי, עימם הגיע אל מספר סוכות שאיתר ברחבי רמלה. ב-30 בספטמבר הוא השליך בקבוקי תבערה אל עבר הסוכות, גרם להצתתן, ובהמשך אף ריסס על קירות סמוכים כתובות שונות, ובהן: "כתאאב שהדאא אל-אקצא", "צבא העאספה", "פת"ח עבר כאן".

כמה ימים לאחר מכן, ב-4 באוקטובר, נטל המחבל מטף לכיבוי אש אותו מילא בסולר, הצמיד אותו לגלגלי אוטובוס ברמלה, הצית את האוטובוס ולאחר מכן ריסס עליו באמצעות ספריי את הכיתוב: "כתאאב אל-אקצא".

במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים. בבקשת המעצר צוין כי "עולה בבירור מסוכנותו של המשיב לביטחון המדינה, נוכח האידיאולוגיה והמניע מאחורי מעשיו וקשריו ההדוקים לעולם הטרור, המעידים כי הוא נטוע עמוק בתוך עולם זה".

בשב"כ אמרו, כי "מקרה זה מתווסף למעצרים קודמים של תושבי הרצועה אשר זכו להיכנס לישראל נוכח טעמים הומניטריים וגויסו לקידום פיגועים בישראל ומדגיש את פוטנציאל האיום הגלום בשוהים הלא חוקיים בישראל. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל יפעלו בנחישות לאיתור וסיכול של כל גורם אשר יפעל לערעור היציבות בערים המעורבות ולפגוע בביטחון המדינה ואזרחיה".

תגיות:רמלהטרורהצתות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה