חדשות בארץ

סערת התחקיר: רע"מ מאיימת בתביעות דיבה

בתגובה לתחקיר בחדשות 13, על הקשרים לכאורה של בכירים ברע"מ עם חמאס, דחו ברע"מ את הטענות נגד המפלגה והודיעו על הקמת צוות משפטי שיבחן הגשת תביעות דיבה. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', פנה לרשם העמותות בדרישה לפתוח בהליך פירוק של עמותת "סיוע 48", שעמדה במרכזו של התחקיר

יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר רע"מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפלגת רע"מ הגיבה היום (ראשון) לסערה בעקבות התחקיר שפורסם בחדשות 13, על הקשרים לכאורה בין בכירים במפלגה לחמאס, והצהירה כי "ההסתה השקרית" נגדה, כלשונה, "תיענה בתביעות דיבה ולשון הרע".

בהודעה שפרסמה המפלגה נאמר: "למרות שרע"מ חרטה על דגלה להוביל שיח סובלני ומכיל ולהימנע מהפצת שנאה ופילוג שגורמים פוליטיים ותקשורתיים מנסים למשוך אותה אליה, היא לא תבליג יותר על מסע השקרים, ההכפשות וההסתה, בניסיון לקשור את רע"מ ו/או התנועה האסלאמית לטרור".

"אנו מודיעים על גיוס צוות משפטי אשר מלווה בשני משרדי עורכי דין המומחים לתביעות שיימינג, דיבה ולשון הרע, אשר יסרקו דברי כל מרואיין, והופעת כל עיתונאי, ותכני כל כתבה וכל הצהרה מכל איש וכל תנועה או מפלגה בכל הערוצים התקשורתיים והרשתות החברתיות, בכדי לבחון תביעתם על כל ריח של הסתה הנודף מדבריהם".

"רע"מ תמשיך בדרכה הממלכתית ועשייתה לטובת כלל אזרחי המדינה, ולא תיגרר לקרבות הצדדיים שגורמים עוינים מנסים למשוך אותה אליהם", לשון הודעת רע"מ.

 

סמוטריץ' לרשם העמותות: לפרק את "סיוע 48"

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' פנה לרשם העמותות, עו"ד אייל גלובוס, בדרישה לפתוח בהליך פירוק של עמותת "סיוע 48", העומדת במרכזו של התחקיר.

"בשבוע האחרון פרסמה העיתונאית הגב' איילה חסון תחקיר מטלטל, העוסק ברובו בקשר ההדוק הקיים בין תנועת רע"מ בראשות ח"כ מנסור עבאס למר ראזי עיסא, מנכ"ל העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים (להלן 'סיוע 48'), לבין ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה וביהודה והשומרון", פתח סמוטריץ' את מכתבו. "מהתחקיר עולה כי עמותת 'סיוע 48' בניהולו של מר ראזי עיסא מקיימת קשר עם ארגון החמאס ברצועת עזה, ואף מקיים ביקורים ברצועה שאיש אינו יודע מה טיבם. חלק מפעילות העמותה המתואר בכתבה הוא העברת תרומות מתחומי מדינת ישראל אל משפחות החללים בעזה".

לדברי סמוטריץ', "בדף המפרט את מטרות העמותה נכתב מפורשות כי אחת ממטרות העמותה היא 'לפעול בצעדים נמרצים להגיע אל מאות מבני השאהידים, היתומים והאלמנות'. אין ספק כי מטרת העמותה כפי שמתוארת בדף העמותה לא הוגשה לאישור רשם העמותות, אחרת לא הייתה מאושרת".

סמוטריץ' ציין, כי "בסעיף 3 לחוק העמותות נכתב 'לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופיה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למסקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות'. על פניו, נראה כי העמותה, המציגה את עצמה בשם תמים והומאני, משתמשת בכסות החוקית כדי לממן ולתמוך בפעילות טרור בארץ ובחו"ל".

"זאת ועוד, קשריה ההדוקים של העמותה עם מפלגת רע"מ שהינה גוף פוליטי אינם עולים אף הם בקנה אחד עם החוק והנהלים. כפי שניתן לראות בתחקיר האמור, מר עיסא היה שותף בכיר במו"מ הקואליציוני שנוהל בין רע"מ לקואליציה, מו"מ שאף נוהל במשרדי העמותה בכפר קאסם וכלל שימוש במשאבי העמותה למטרות פוליטיות".

"אני קורא לך להשתמש בסמכות החוקית הקיימת בידך ולהתחיל בהליך בדיקה ופירוק של עמותת 'סיוע 48' ובפתיחת בדיקה מקיפה על כלל העמותות הקשורות לה ולמפלגת רע"מ בהן חברים חברי העמותה ובייחוד מר ראזי עיסא", סיכם סמוטריץ'.

תגיות:דיבהבצלאל סמוטריץ'רע"מרשם העמותות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה