חדשות בארץ

סקר חדש: ימינה נמחקת, 59 מנדטים לגוש נתניהו

מתוצאות הסקר של מכון "דיירקט פולס" עולה, כי מפלגת השלטון ימינה אינה עוברת את אחוז החסימה ונותרת מחוץ לכנסת. גוש נתניהו ממשיך להתחזק ומגיע ל-59 מנדטים

בנט (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)בנט (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:23)

סקר חדש שפורסם בצהריים (ראשון) מלמד, כי לו הבחירות היו מתקיימות היום – מפלגת ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט לא הייתה עוברת את אחוז החסימה.

הסקר נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות מכון "דיירקט פולס". זהו סקר ראשון מאז הבחירות, בו ימינה נותרת מחוץ לכנסת. מדובר בהמשך המגמה בסקרים, המצביעה על קריסתן של מפלגות ימינה ותקווה חדשה.

ב"דיירקט פולס" הסבירו: "כל הסקרים הפנימיים שאנחנו מבצעים לאורך החודשים האחרונים מצביעים על כך שמפלגות ימינה ותקווה חדשה מצטמקות יחד ל-7 מנדטים בלבד. לכל אחת מהן יש ציבור בוחרים נאמן של כ-2 מנדטים, והשלושה הנותרים עוברים תכופות בין המפלגות. השבועיים הקשים האחרונים של ימינה הביאו את אותם בוחרים לנדוד לתקווה חדשה, שאחרי מספר שבועות שוב מתייצבת על 4 מנדטים בסקרים שאנחנו עורכים".

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי לו הבחירות היו נערכות היום, חלוקת המנדטים הייתה כדלהלן: הליכוד – 35, יש עתיד – 20, ש"ס – 9, יהדות התורה – 8, הרשימה המשותפת – 7, כחול לבן – 7, הציונות הדתית – 7, העבודה – 7, ישראל ביתנו – 7, רע"מ – 5, תקווה חדשה – 4, מרצ – 4.

פילוח המנדטים מלמד כי הגוש בראשות נתניהו, הכולל את הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות, ממשיך להתחזק אולם עדיין אינו מגיע ל-61 מנדטים הנדרשים להקמת ממשלה. מחנה זה עומד כעת על 59 מנדטים, לעומת 54 לגוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית (ללא הרשימה המשותפת).

סקר ''דיירקט פולס''סקר ''דיירקט פולס''

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על הסקר: "ראש ממשלה בלי גיבוי ציבורי, שמפלגתו נמצאת מתחת לאחוז החסימה, הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. נקודה".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, היחיד מבין חברי מפלגתו המתנגד לממשלה, שיתף את תוצאות הסקר וכתב: "וזה עוד לפני שידענו על הקשר שבין רע"מ לחמאס, איזה פיאסקו".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כתב: "חבריי, חברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה. מאז שנבחרתם הצלחתם לגרום ליותר משני שליש מהמנדטים לנטוש אתכם בזעם. גם המעט שנשארו לא שומרים לכם אמונים, ומסיבה טובה מאוד: אתם התחלתם. אתם שברתם את האמון באידיאולוגיה, בדרך ובהבטחות. בהצלחה השבוע, רק אל תשכחו לטרוק את הדלת ביציאה מהמחנה".

תגיות:סקרימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה