חדשות בארץ

דיווח: לפיד מינה את גיסתו לחברה בדירקטוריון קק"ל

על פי הדיווח במקור ראשון, שר החוץ יאיר לפיד מינה את גיסתו אילאיל קרן לחברה בדירקטוריון קק"ל. מינוי פוליטי זה אינו מהווה תקדים אולם סותר התבטאויות רבות של לפיד בעבר נגד מינויים פוליטיים, בפרט בקק"ל

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, מינה את גיסתו אילאיל קרן, אחותה של רעייתו ליהיא, לחברה בדירקטוריון קרן קיימת לישראל. כך חשפה כתבת מקור ראשון, עטרה גרמן.

קרן הינה פעילה מרכזית ביש עתיד, ועומדת בראש מטה הנשים של המפלגה. המינוי אינו כולל קבלת שכר, אולם טומן בחובו השפעה וכוח רבים.

יצוין, כי המינויים בדירקטוריון קק"ל מתבצעים על פי חלוקה פוליטית בהתאם ליחסי הכוחות המפלגתיים. כמו כן, מינויה של קרן אינו הפעם הראשונה בה מתמנים קרובים של פוליטיקאים למשרות במוסדות הלאומיים. אלא שהמינוי הנוכחי סותר התבטאויות רבות של לפיד בעבר נגד מינויים פוליטיים, בפרט בקק"ל, אותם הגדיר כשחיתות.

בפברואר 2015 התייצב לפיד, עם חברים במפלגתו, בכניסה למשרדי קק"ל בתל אביב והציג את תוכניתו להלאמת המוסד הלאומי. "פעם הסמל של הקרן הקיימת הייתה הקופסה הכחולה, העצים והיערות שנטעו ילדים בט"ו בשבט", תקף. "היום הסמל של הקרן הקיימת הם השחיתות והכספים שעוברים במחשכים ממקום למקום בלי לדווח לאיש, והמינויים המוזרים".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב בעוקצנות על הדיווח במקור ראשון: "עתידות – כשיגיע לשם שר מהימין וירצה להחליף אותה במועמד שקיבל שלושה פרסי נובל ברציפות שנה אחר שנה, היועץ המשפטי לממשלה יבקש לפסול אותו כי בדרך חזור מטקס קבלת הפרס, הוא לחץ יד של בן דוד של חבר מרכז ליכוד. העתירה של התנועה לאיכות השלטון כבר מוכנה, וגם פסק הדין של בג"ץ על מינוי מקורבים עם זיקה פוליטית".

המינוי של קרן מצטרף לשורת מינויים פוליטיים שעשה לפיד במשרד החוץ מאז תחילת כהונתה של הממשלה. בין היתר, הוא מינה את מקורבו אמיר חייק לשגריר באיחוד האמירויות. חברי הכנסת לשעבר מטעם יש עתיד, יעל גרמן ורונן הופמן, מונו לשגרירים בצרפת ובקנדה, ואסף זמיר – לשעבר חבר כנסת בכחול לבן – מונה לקונסול כללי בניו יורק. מדובר במינויים הנכללים במכסה המותרת של מינויים פוליטיים שניתן לבצעם במשרד החוץ. עם זאת, על לפיד נמתחה ביקורת על ריבוי המינויים הפוליטיים בתקופה קצרה ועל העובדה שמינה אנשים חסרי ניסיון דיפלומטי לתפקידי מפתח בשגרירויות ישראל בעולם.

לפיד בעבר נגד ה"ג'ובים" (וידיאו: ערוץ כנסת)

תגיות:יאיר לפידקק"למינויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה