הלכה

חנוכת הבית: כל מה שאתם צריכים לדעת על הטיהור האנרגטי לבית החדש

עוברים לדירה חדשה? תתחדשו! 7 שאלות ותשובות על מה שיטהר לכם את הבית ויכניס לכם ברכה והצלחה – סדר חנוכת הבית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירים את זה שאתם נכנסים למקום חדש, וישר מרגישים אנרגיות מסוימות, רעות או טובות? לא מדובר בדמיונות. אנשים שגרים או עובדים במקום מסוים מקרינים את האנרגיה שלהם, וזאת הופכת להיות מוטבעת בסביבה. אותה אנרגיה יוצרת השפעה חוזרת על אלה ששוהים באותו מקום. לכן אם דרו במקום אנשים שנוטים למריבות, לעצבות או אפילו היו בעלי עבירות, מגורים במקום זה עלולים ליצור היזק רוחני על הדיירים החדשים. אך גם כאשר מדובר בדירה חדשה מקבלן, שלא גרו שם אף פעם, יכולה להיות סכנה רוחנית אפילו גדולה עוד יותר, וזאת משום שבמקום ריק ישנו פתח לתפיסה חזקה יותר של מזיקים מצד הסטרא אחרא, כך הסביר הרב זמיר כהן באחד משיעוריו.

לכן במעבר לבית חדש נהגו לערוך סדר חנוכת בית, שהוא למעשה מטהר את הבית מאנרגיות שליליות וממזיקים מצד הטומאה.

אז בין הריצות לבנק לבין הטלפונים עם העו"ד, כדאי לא לשכוח גם את החלק הרוחני שמשפיע על הברכה, המזל וההגנה הרוחנית שנמצאים בבית.

 

שאלה: מה עושים בחנוכת הבית?

תשובה: מנהג ישראל קדושים לחנוך בית חדש או דירה שקנה מיד שנייה, בסעודת הודיה לה' יתברך בשירים ותשבחות ודברי תורה (ילקוט יוסף, שובע שמחות חלק א, חופה וקידושין עמוד תפג).

לכתחילה יש להביא עשרה אנשים לסדר חנוכת הבית. ואם זה לא מסתדר אפשר להסתפק בשלושה אנשים, אלא שאז אין לומר קדיש בסוף הלימוד. הסדר מורכב בקטעים מהזוהר וממשניות שמסוגלים להשפעה טובה ולברכה לבית. ניתן לראות כאן את סדר חנוכת הבית.

מנהג האשכנזים הוא לערוך סעודת הודיה ולומר דברי תורה. ויש הנוהגים לומר 'מזמור שיר חנוכת הבית לדוד' ומזמורי הודיה נוספים.

 

שאלה: האם זה חיוב הלכתי לקיים חנוכת בית?

תשובה: מן הראוי לקיים מנהג זה, שיסודתו בהררי קודש. אולם לכל הדעות אף אם יש מצווה בדבר, איננו בכלל מצוות של חובה, אלא כמצוות שהן רשות לאדם, וזכות יש לו בדבר (מתוך שו"ת הידברות).

 

שאלה: האם יש לברך "שהחיינו"?

תשובה: נוהגים שבעת סעודת חנוכת הבית, בעלי הדירה החדשה מברכים ברכת "שהחיינו" על פרי חדש, או על בגד חדש, ומתכוונים לפטור את הדירה והרהיטים החדשים. ומכל מקום הקונה דירה והוא שמח בקנייתה ורוצה לברך "שהחיינו", ואין לו בגד חדש או פרי חדש, רשאי לברך (ילקוט יוסף, שובע שמחות חלק א', חופה וקידושין עמוד תפ"ה).

 

שאלה: האם אפשר לעשות את חנוכת הבית לאחר המעבר הפיזי לדירה עצמה?

תשובה: ראוי ונכון לערוך את חנוכת הבית כשקונים או שוכרים דירה לפני שילונו בדירה, ולא לדחות את חנוכת הבית עד שיסתדרו בבית וכו', כי סדר חנוכת הבית חשוב מאד להוציא המזיקים מהבית החדש, ובירור הניצוצות שבמקום. ויביאו עשרה אנשים (או לפחות שלשה) שיאמרו את כל הסדר )ילקוט יוסף, שובע שמחות חלק א', חופה וקידושין עמוד ת"צ).

הערה: בשלושה אנשים אין לומר קדיש בסוף הלימוד.

 

שאלה: האם אפשר לעשות חנוכת הבית בשבת?

תשובה: טוב שלא לעשות סעודת חנוכת הבית בשבת, כדי שלא יבואו לידי חילול שבת, וגם כדי שסעודת חינוך הבית תהיה ניכרת בפני עצמה (ילקוט יוסף, שובע שמחות חופה וקידושין, עמוד תצ"ב).

 

שאלה: האם במעבר לדירה שכורה גם צריך לעשות חנוכת בית?

תשובה: ראוי לערוך סעודת "חנוכת הבית" גם כששוכרים דירה, ולא רק בקניית דירה (ילקוט יוסף, שובע שמחות חלק א', חופה וקידושין , עמוד ת"צ), אולם למנהג האשכנזים לא נהגו כך (שו"ת אבני ישפה, חלק ה', סימן ל"ג).

 

שאלה: האם יש טעם רוחני לצבוע את הדירה?

תשובה: הקונה דירה מיד שניה, דהיינו שדרו בו אנשים אחרים, לכתחילה טוב ונכון שיצבע ויסייד את הבית לפני שנכנס אליו, כיוון שהמקום משפיע הרבה על האדם, שאם דרו בדירה זו אנשים בעלי ריב ומדון, או אנשים עם צרות וחולאים, או חילוניים - ישפיע עליו המקום חלילה, ולכן על ידי הסיוד יבטל את כח אחיזתם (ילקוט יוסף, שובע שמחות חופה וקידושין, עמוד תפ"ט).

 

חנוכת הבית עם הידברות: הזמינו את אחד מרבני הידברות ללא עלות כדי לערוך לכם את סדר חנוכת הבית. לחצו כאן, או התקשרו 073-222-1290

3 שחקנים מצחיקים נפגשים על הסט, ומדברים על הפתרון לתקלות שונות בבית. תראו מה יצא:

 

הרב זמיר כהן ב-3 דקות מדהימות על האנרגיה שמוטבעת בחפצים ובבית:

 

מדוע חשוב לערוך חנוכת בית אף בדירה שכורה, וכיצד עושים זאת? צפו במסר קצר וקולע של הרב עמנואל מזרחי:

אולי יעניין אתכם לקרוא:

מה מברכים כשקובעים מזוזה, והאם קובעים את המזוזה ישר או באלכסון?

חנוכת הבית עם הידברות: הזמינו את אחד מרבני הידברות ללא עלות כדי לערוך לכם את סדר חנוכת הבית. לחצו כאן, או התקשרו 073-222-1290

תגיות:חנוכת הביתטיהור האנרגטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה