חדשות בארץ

עמית סגל: "לפיד חושב שכולנו מטומטמים"

בעקבות אישור הכספים הקואליציוניים, פרשן חדשות 12, עמית סגל, מותח ביקורת חריפה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "במשך תשע שנים הוא הסביר לנו שהפוליטיקה הישנה היא מושחתת ורקובה ושהוא בא להציל את המדינה. הוא מנסה לשכנע אותנו באיזה מין מוסר פוליטי חדש"

  • כ"ד חשון התשפ"ב
לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, וזאת על רקע הכספים הקואליציוניים שאושרו השבוע בוועדת הכספים של הכנסת.

"יאיר לפיד חושב שכולנו מטומטמים, אין מנוס מהמסקנה הזאת", אמר סגל. "הפוסט שהוא פרסם, בו הוא מסביר שכל השנים הוא התכוון בכספים קואליציוניים לכספים שהולכים למטרות לא טובות, קרי 'מטרות שאני לא מאמין בהם'. אבל אם זה הולך לחתולים או לדברים אחרים – אז זה כן מתאים".

"לפיד מנסה לשכנע אותנו באיזה מין מוסר פוליטי חדש. תשע שנים הטיפו לנו לפיד ושותפיו – גם במפלגת העבודה שעשו קריירה על השקיפות, וגם במרצ שהסבירו לנו איך בעצם שלטון הימין משחית". 

"מסתבר עכשיו, אליבא דלפיד ואחרים, שיש נורבגי רע שזה נורבגי מסיעה ימנית ויש נורבגי טוב שזה נורבגי מקואליציית השינוי; יש כספים ייחודיים איומים וופליליים כשזה מהצד הזה, ויש כספים נהדרים שהולכים למטרות מוצלחות".

סגל הוסיף, כי צריך לומר את האמת: "לי אישית אין בעיה עם כספים קואליציוניים. אני חושב, שכל עוד אתה לא משחד את הבת דודה שלך או ממנה את הגיסה שלך למשהו – אתה מקדם את המטרות שאתה מאמין בהן. הבעיה שלי היא לא עם לפיד הקואליציונר אלא עם לפיד האופוזיציונר, שבמשך תשע שנים הסביר לנו שהפוליטיקה הישנה היא מושחתת ורקובה ושהוא בא להציל את המדינה".

הכספים הקואליציוניים הינם כספים שאינם נכללים בבסיס התקציב, וניתנים למפלגות ולחברי כנסת לצורך קידום מטרות שונות לפי העדפתם. לקראת העברת התקציב בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, אישרה ועדת הכספים חלוקת כספים קואליציוניים בסך של למעלה מ-2 מיליארד שקלים לשנתיים.

כאמור, בשבתו באופוזיציה תקף לפיד בחריפות את הממשלה על השימוש במנגנון הכספים הייחודיים וטען כי מדובר בשחיתות. ביום חמישי האחרון הוא הסביר את השינוי הקיצוני בגישתו: "במקום כספים קואליציוניים, הבאנו כסף למטרות טובות", כתב בפייסבוק. "לקחנו את כל הכסף ושמנו אותו רק במה שחשוב למדינה ולאזרחיה".

תגיות:יאיר לפידעמית סגלכספים קואליציוניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה