חדשות בארץ

מתקפת סייבר איראנית, אור ירוק בארה"ב לחיסון ילדים: סיכום חדשות השבת

דיווחים בסוריה על מתקפת טילים ישראלית נגד יעדים באזור דמשק, חברי הקואליציה התכנסו ליום גיבוש, ולא לשכוח: ישראל עוברת לשעון חורף. כל מה שחשוב לדעת

אא

קבוצת האקרים איראנית המכונה בשםBlack shadow  הודיעה, כי הצליחה לפרוץ לשרתי חברת האינטרנט הישראלית Cyberserve. הפריצה גרמה לנפילת אתרים של לקוחות החברה, ביניהן חברות התחבורה הציבורית דן וקווים.

במערך הסייבר הלאומי מסרו בתגובה למתקפת הסייבר, כי בשנה האחרונה קיבלה החברה הישראלית מספר התרעות על היותה חשופה לתקיפה: "למערך תוכנית מיוחדת להענקת 'תו חוסן' לחברות אחסון אתרים אשר יעמדו בסטנדרטים של הגנה. חברות שיצטרפו לתוכנית ויעמדו בסטנדרטים שהציב המערך יצמצמו את הסיכוי להיפגע ממתקפת סייבר".

בנוסף, המליץ המערך לחברה שנפגעה ליידע את לקוחותיה על הפריצה: "לאזרחים אשר פרטי הטלפון והדוא"ל שלהם דלפו, מומלץ לגלות עירנות רבה יותר להודעות דוא"ל ולמסרונים חשודים, להחליף סיסמה ולהטמיע אימות דו שלבי בכל האפליקציות כגון הרשתות החברתיות ואפליקציית הבנק".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה היום (שבת), כי סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו כדי לתקוף מתקפת טילים ישראלית ויירטו חלק מהם. על פי הדיווח, טילי קרקע-קרקע נורו משטח ישראל לעבר יעדים בפרברי דמשק. מקור צבאי סורי מסר לסוכנות, כי שני חיילים סורים נפצעו וכי נגרמו נזקים לרכוש.

על פי דיווחים נוספים, התקיפה כוונה ליירט משלוח נשק מתקדם שנועד להגיע לארגון חיזבאללה ועשה את דרכו לעבר הגבול בין סוריה ולבנון. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, טען כי התקיפה כוונה נגד מחסנים של חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות, וכי חמישה מאנשי ארגונים אלה נהרגו.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש היום ברומא עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, בשולי פסגת ה-G20. בתום הפגישה פרסמו הארבעה הצהרה משותפת, בה הבהירו כי חזרה להסכם הגרעין תתאפשר רק אם איראן "תשנה כיוון". הם ציינו, כי ההתקדמות של איראן בתחום הגרעין והמכשולים שהיא מערימה בפני פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסכנים את האפשרות לחזור להסכם הגרעין: "אנחנו קוראים לנשיא איראן ראיסי לנצל את ההזדמנות ולחזור למאמץ בתום לב לסיום דחוף של המשא ומתן. זו הדרך הבטוחה היחידה למנוע הסלמה מסוכנת".   

משרד האוצר של ארצות הברית הודיע על הטלת סנקציות כלכליות על אישים וחברות באיראן הקשורים למערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של משמרות המהפכה וכוח קודס. בראש רשימת הסנקציות מופיע מפקד מערך הכטב"מים של חיל האוויר של משמרות המהפכה, סעיד אראג'אני. בחודש אוגוסט חשפה ישראל, כי אראג'אני עומד מאחורי המתקפה במפרץ עומאן על הספינה "מרסר סטריט", בה נהרגו שני אנשים.

מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) הודיע על מתן אישור חירום לחיסון ילדים בגילאי 11-5 בחיסון נגד קורונה של חברת פייזר. בכך אימץ ה-FDA את המלצת ועדת המומחים, שקבעה לפני מספר ימים כי החיסון יעיל ובטוח לשימוש עבור ילדים בגילאים אלו. צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות יתכנס השבוע לדון בסוגיית חיסון הילדים. משלוח ראשון של פייזר הכולל מנות חיסון עם מינון מופחת המותאם לילדים – שליש מהמינון למבוגרים – צפוי להגיע לארץ בעוד כשבועיים.

חברי הקואליציה, שרים וחברי כנסת, התכנסו אתמול ליום גיבוש, וזאת ברקע המתיחות הגוברת בקואליציה ולקראת השלמת ההליכים להעברת תקציב המדינה. האירוע, שהיה אמור להתקיים במקום לא כשר ביהוד, נערך לבסוף באולם במודיעין. שר המשפטים גדעון סער לא הגיע ליום הגיבוש. כמו כן, נעדרו חברי סיעת רע"מ שהשתתפו באירוע לזכר ההרוגים בטבח כפר קאסם.

בתחילת האירוע נשא ראש הממשלה נפתלי בנט דברים, בניסיון להרגיע את הרוחות, והתייחס לפרסומים על המתח בין שר החוץ יאיר לפיד ושרת הפנים איילת שקד. "בכל קואליציה יש רעשים. אם יש אירוע – תיכנסו לחדר, תריבו קצת, תתפייסו ותמשיכו הלאה, לא צריך קהל – איילת ויאיר".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר אתמול בכפר קאסם, ונשא דברים במסגרת אירוע זיכרון ל-49 הרוגי הטבח שהתרחש ב-29 באוקטובר 1956, ביום הראשון למבצע קדש. בנאומו בכינוס אמר הרצוג: "הרג ופגיעה בחפים מפשע הם אסורים בתכלית האיסור. הם חייבים להישאר מעל לכל מחלוקת פוליטית".

"אני מרכין את ראשי בפני זיכרון 49 ההרוגים, מרכין ראשי בפניכם, בני משפחותיהם, ובפני תושבי כפר קאסם לדורותיהם, ומבקש, בשמי ובשם מדינת ישראל – סליחה. ביום זה, בחלוף 65 שנים מהאסון, נתפלל ונייחל לכך שזכרם של הקורבנות ילווה אותנו כלקח וכמצפן, וכי מעומק הכאב נצמיח יחד עתיד משותף ומלא תקווה".

עשרות פלסטינים התפרעו אתמול באזור צומת רוקפלר שבמזרח ירושלים ויידו אבנים לעבר שוטרים. לרכב משטרתי נגרם נזק. כוחות משטרה ומג"ב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי לפזר את ההתפרעות, ועצרו שבעה מתפרעים.

ראש הממשלה נפתלי בנט ייצא מחר לוועידת האו"ם לענייני אקלים שתיערך בגלאזגו שבסקוטלנד. המשלחת הישראלית לוועידה תהיה השנייה בגודלה, אחרי ארצות הברית, ותמנה 140 איש, ביניהם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ושרת האנרגיה קארין אלהרר.

לקראת הוועידה סיכמו בנט ואלהרר על העלאת יעד צמצום פליטות הפחמן. בנט יתחייב בפני באי הוועידה, כי עד שנת 2050 ישראל תגיע לאיפוס הפליטות. לצורך עמידה ביעד זה, תימשך עבודת המטה הנרחבת בתחום.

לא לשכוח: שעון החורף לשנת תשפ"ב יחל הלילה בישראל, לאחר 219 ימים של שעון קיץ. בשעה 2:00 לפנות בוקר יוזזו מחוגי השעונים שעה אחת לאחור, לשעה 1:00, ובמועד זה ייכנס לתוקפו שעון החורף.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד מעונן. צפויה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, וצפויים לרדת גשמים מקומיים. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי יהודה וים המלח.

ביום שני מזג האוויר ימשיך להיות מעונן חלקית עד מעונן. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. ייתכן עדיין גשם מקומי, בעיקר בצפון.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. בצפון הארץ ייתכנו טפטופים עד גשם מקומי קל. ביום רביעי צפויה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

תגיות:חיסוןשעון חורףמתקפת סייברFDA

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה