סלבס בהתחזקות

זמר עולמי וויתר על קריירה בגלל השבת: "לא מתחרט. זה היה לטובה"

אלכסנדר קלייר, זמר יהודי בריטי, קיבל הצעות להופעות עם זמרים בינלאומיים, וסירב. "כל פרומו הגיע בשישי בלילה או שבת בבוקר, ודחיתי הזדמנות אחר הזדמנות", הוא מספר ל-BBC, ומדגיש: "לא מתחרט"

  • כ"ב חשון התשפ"ב
אלכסנדר קלייר (צילום: shutterstock)אלכסנדר קלייר (צילום: shutterstock)
אא

אלכסנדר קלייר הוא זמר ויוצר יהודי בריטי, חוזר בתשובה המתגורר כיום בירושלים. בשיחה שהעניק לתאגיד השידור הבריטי ה-BBC, הוא סיפר כיצד וויתר על קריירה חלומית בשביל לשמור שבת, והדגיש: "לא מתחרט".

אלבומו הראשון של קלייר יצא ב-2011 בחברת איילנד רקורדס. כאשר קיבל את תאריכי ההופעות המתוכננים, עם זמרים עולמיים – גילה כי רובם המוחלט חלים בשישי בערב או בשבת בבוקר. הוא הודיע כי אינו יכול להשתתף בהם. "כשחתמתי איתם, הם ידעו שזה קיים, אבל לא כל כך הבינו עד כמה חמורים הכללים של שמירת השבת", אומר קלייר, "ומשום מה כל פרומו הגיע ביום שישי בלילה או שבת בבוקר, ודחיתי הזדמנות אחר הזדמנות". כשזה הגיע למצב שהוא דחה הופעות עם זמרים הכי גדולים בעולם, "הם חשבו שאני משוגע" הוא אומר.

חברת איילנד רקורדס החליטה לוותר עליו, ואמרה לו: "אתה נראה יותר בעניין הדת שלך מאשר בקריירה שלך". קלייר מציין כי "זה ממש לא היה המקרה, הייתי מרוכז בקריירה שלי, אבל בחירות אורח חיים הן אישיות, אני לא ייחודי, היסטורית זה היה נושא שכבר קיים, לא רק עבור אנשים יהודים אלא כל מי שעושה התחייבויות שונות".

קלייר תכנן לעזוב את המוזיקה לצמיתות, אבל משמים החליטו אחרת. הוא קיבל הודעה ממקום לא צפוי, חברת מיקרוסופט התעניינה לשלב את אחד השירים שלו בפרסומת, לאחר שידור הפרסומת הגיע השיר לכל תוכניות המוזיקה הגדולות בעולם והפך ללהיט. מאז הוא ממשיך להוציא אלבומים וסינגלים.

דובר החברה איילנד רקורדס מסר ל-BBC שהם התנצלו ישירות בפני אלכס, "מה שנאמר לו לפני 10 שנים היה שגוי, ואינו מייצג בשום צורה את הדעות או המדיניות שלנו".

"יש לנו אימרה בעברית שנקראת 'גם זו לטובה', אנחנו אומרים שכשמשהו משתבש, זה כרגע מצב ממש רע, אבל בסופו של דבר אלוקים הוא טוב, והחיים טובים, וזה יהיה לטובה מה שזה לא יהיה", מסביר קלייר ומציין שבמקרה שלו – העזיבה של איילנד רקורדס היתה לטובה: "החברה עזבה אותי, אבל מספר חודשים לאחר מכן היה לי להיט מוביל בכל העולם, מכרתי פלטינה, וקיבלתי חוזה תקליטים הרבה יותר גדול". חוזה התקליטים המדובר הגיעה שוב באדיבות חברת איילנד, חברה בת של יוניברסל מיוזיק גרופ. שלדברי קלייר "התנצלה מאוד" על מה שקרה כשהחתימה אותו מחדש. הוא אומר כי "ליהדות יש השפעה עצומה על תפיסת העולם שלי, אבל השירים עצמם אינם שירים יהודיים מסורתיים. הם עצובים ומספרים את ניסיוני האישי".

קלייר נשוי, אב ל-3  ילדים ומתגורר בשכונת נחלאות בירושלים. הוא מספר ל-BBC כי הם גרים בישראל כדי "להתמקד ברוחניות" ו"ללמוד את התורה".

מתלבשים כמו לאירוע אבל נשארים בבית - הרב יצחק פנגר במסר קצר ומרגש על השבת, מקור הברכה: 

 
שבת היא מקור הברכה. כיצד זוכים לשמור שבת כהלכתה, וליהנות מזיו יופיה? הרב יצחק פנגר בהרצאה חובה לבית היהודי:
תגיות:זמרסלבס התחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה