חדשות בארץ

במעיין הבקבוק בצפת: נער נדבק בעכברת

נער שיצא עם חבריו למעיין הבקבוק ברחו ה-11 בצפת, נדבק במחלת העכברת

  • כ"ב חשון התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

נער נדבק בעכברת לאחר ששהה עם חבריו במעיין ברחוב ה-11 בעיר צפת: הבוקר (חמישי) הודיע משרד הבריאות על נער שנדבק בחיידק העכברת, לאחר ששהה עם חבריו במעיין ברחוב ה-11 בעיר צפת, המכונה "מעיין ה-11" או "הבקבוק", שאינו נמצא תחת פיקוח ממשלתי מבחינת תקני תברואה במקום. הנער וחבריו שוחררו מבית החולים כשמצבם טוב.

עכברת היא מחלה חיידקית ותסמיניה דומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש או שרירים. אצל חלק מהחולים עלולה העכברת לפגוע בתפקודי הכבד והכליות.

לשכת הבריאות במחוז הצפון עדכנה את כל הנוגעים בדבר, לרבות גורמי הפיקוח בעיריית צפת, ומשרד הבריאות, רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה ממשיכים במאמצים לניטור נחלי הצפון.

מטעם עיריית צפת נמסר: "משרד הבריאות מעדכן כי התקבל לפני 10 ימים דיווח ראשוני על חשד למחלת העכברת בקרב נערים שטיילו באזור צפת (מעיין מתחת לרחוב ה11-, סמוך לאיצטדיון) . מבין 6 נערים שפיתחו תסמיני מחלה, נכון לעכשיו נמצא חולה חיובי אחד לעכברת מתוך 3 הדגימות שנלקחו".

"בבדיקה שנערכה על ידי לשכת הבריאות צפת, מחוז צפון נמצאה עדות לזיהום המים על ידי סמן ביולוגי (קולי צואתי). יודגש כי מדובר במעיין שאינו תחת פיקוח. סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה. מומלץ לציבור לעקוב אחר ההודעות ולא לטבול במקורות מים שאיכות המים בהם לא ידועה כתקינה", לשון הודעת העירייה.

תגיות:מעייןעכברת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה